عربستان شهروند عراقی را در عید فطر گردن می زند

عربستان شهروند عراقی را در عید فطر گردن می زند
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 12:27

العالم - یک شهروند عراقی که به اتهام قتل از سال 1994 در عربستان زندانی است، روز عید فطر گردن زده خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " کاظم طعیم العبساوی" تلفنی به خانواده خود گفته که به وی ابلاغ شده در روز عید فطر حکم وی اجرا می شود و گردن زده خواهد شد. خانواده این زندانی از دولت عراق خواسته اند فرزندشان را نجات دهد.

کاظم در رژیم پیشین عراق به همراه برادر 11 ساله اش به عربستان گریخت و در استان المثنی به شغل چوپانی مشغول شد.

کاظم می گوید: زمانی که برای چرای گوسفندان بیرون از خانه بود، یکی از اهالی المثنی که با وی همخانه بود صاحبخانه سعودی را می کشد و پس از آن وی به قتل صاحبخانه متهم و به اعدام محکوم شد.

کاظم از عربستان می گریزد اما سعودی ها برادر وی را به گروگان می گیرند و کاظم را مجبور می کنند باز گردد و خود را تحویل دهد.

در نهایت مقامات سعودی 300 هزار ریال سعودی به اطرافیان کاظم می دهند تا وی را تحویل دهند. آنها کاظم را هنگام کار کردن در بیابان دستگیر می کنند و هواپیمایی نیز برای انتقال وی ارسال می شود.

90 تبعه عربستان درعراق و بیش از 200 عراقی در عربستان در زندان هستند و دو کشور در سال 2012 توافقنامه تبادل زندانیان را امضا کردند ولی این توافقنامه تاکنون اجرا نشده است. در هر صورت فرد محکوم به اعدام در چارچوب توافق برای تبادل زندانیان نمی گنجد.

روابط عراق و عربستان فعال نیست و عربستان سعودی در عراق سفیر غیر مقیم دارد. عراق نیز به توسعه روابط با عربستان چندان علاقه ای نشان نمی دهد.

پربیننده ترین خبرها