محکومیت میلیاردر سعودی در ماجرای فروش هواپیما به قذافی

محکومیت میلیاردر سعودی در ماجرای فروش هواپیما به قذافی
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 19:29

شاهزاده میلیاردر عربستانی سرانجام در نبرد قضایی مربوط به پرونده فروش هواپیمای خصوصی به معمر قذافی در دادگاهی در لندن شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی امروز (چهارشنبه) از سوی دادگاهی در انگلیس، به پرداخت حق کمیسیون به یک زن اردنی برای واسطه گری در فروش هواپیما به قذافی محکوم شد.

تاجر زن اردنی به نام "دعد شراب" که علیه ولید بن طلال شکایت کرده، مدعی است که مبلغ 10 میلیون دلاری را که قرار بود فروشنده به عنوان حق دلالی این معامله به او بدهد، دریافت نکرده است.

این معامله 120 میلیون دلاری سال 2006 صورت گرفته بود.

ولید بن طلال در دفاع از خود در مقابل ادعای این زن گفت: قرار نبوده 10 میلیون دلار به عنوان حق واسطه گری به وی پرداخت شود، بلکه بنا بر این بوده که هر رقمی را مناسب می دانم به او بدهم.

وی افزود: مبلغی به خانم دعد شراب پرداخت نکرده ام، زیرا قبل از پایان معامله - که روندی طولانی پیدا کرد- این خانم به جانبداری از طرف لیبی پرداخته بود.

قاضی پیتر اسمیت در نهایت، به نفع این زن تاجر اردنی حکم داد و دستور اجرای این حکم از جانب ولید بن طلال و پرداخت حق الزحمه این زن را صادر کرد.

بر اساس ارزيابيهای صورت گرفته، شاهزاده وليد بن طلال آل سعود ثروتمند ترين فرد مسلمان در سراسر جهان است. دارایی های وليد بن طلال بیش از ۲۴ ميليارد دلار برآورد شده و در سراسر جهان فقط سه نفر ثروتمند تر از او هستند. 

 

پربیننده ترین خبرها