کدامیک راست می گوید؛ حماس یا تشکیلات خودگردان؟

کدامیک راست می گوید؛ حماس یا تشکیلات خودگردان؟
چهارشنبه 9 مرداد 1392 - 21:11

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بخشی از اسناد مهم مربوط به دست داشتن مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در شایعه پردازی رسانه های مصری علیه این جنبش را فاش کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نماینده حماس طی کنفرانس مطبوعاتی در غزه  تاکید کرد که هجمه تبلیغاتی رسانه های مصر علیه حماس هیچ دلیل موجهی ندارد و مبنای آن جهل و گمراهی است.

"صلاح البردویل" از رهبران جنبش حماس در این کنفرانس گفت: دست داشتن رهبران فتح و مسئولان تشکیلات خودگردان در هجمه ای با هدف تخریب وجهه حماس، جرمی مضاعف است که یکی از مهم ترین اهداف آن ایجاد اختلاف بین دو ملت فلسطین و مصر به منظور تحقق منافع گروهی و جناحی است.

وی تصریح کرد: جنبش حماس در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نکرده و نمی کند و برای همه احترام قائل است و دروغ پردازی های رسانه های مصری علیه حماس قابل اثبات نیست.

این رهبر جنبش حماس از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح خواست طرف هایی را که دست به اقدامات تحریک آمیز می زنند از این کار بازدارند و روند تخریب وجهه مقاومت ملت فلسطین را متوقف سازند.

البردیل از مسئولان مصر نیز خواست که این حمله مسموم علیه جنبش حماس و ملت فلسطین را متوقف سازند.

نماینده جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که مصر همچنان عمق مسئله ما محسوب می شود و خون مردم  مصر مانند خون فلسطینی ها گرانبها است و امنیت این کشور امنیت فلسطین محسوب می شود.

وی تاکید کرد که حماس به اسنادی دست یافته است که ثابت می کند عناصری از فتح در جاسوسی علیه احزاب مصری دست داشته و اخبار محرمانه این احزاب را در اختیار دیگر احزاب مصری قرار می دهند.

واکنش تشکیلات خودگردان به افشاگری حماس

از سوی دیگر جنبش فتح به این ادعای حماس به شدت واکنش نشان داد و رسانه های وابسته به حماس را به جعل اسناد متهم کرد و این مسئله را "سقوط اخلاقی" و "جرم بزرگ" توصیف کرد که طبق قانون باید عاملان آن مجازات شود.

در همین حال "موفق مطر" عضو شورای انقلابی جنبش فتح در بیانیه ای مطبوعاتی، ادعای حماس درباره دست داشتن فتح در هجمه رسانه های مصری علیه حماس را رد و غیر موثق بودن اسناد حماس در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد که رهبران حماس از سیر تاریخ عقب مانده اند و دومین سند "جعلی" خود را بدون ذکر واژه "دولت فلسطین" منتشر کردند، این درحالی است که ادعا می کنند این سند مربوط به دبیر کل دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به رئیس اطلاعات عمومی این تشکیلات است، اما این ادعا بسیار ضعیف است، زیرا ریاست تشکیلات خودگردان به دنبال به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین در سازمان ملل متحد، واژه "دولت فلسطین" را در سربرگ های مکاتباتی خود قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها