"تضمین" دولت مصر برای پایان تحصن اخوان المسلمین

پنج‌شنبه 10 مرداد 1392 - 18:43

العالم - وزارت كشور مصر ضمن درخواست از هواداران محمد مرسي برای پایان دادن به تحصن خود در ميدان هاي "رابعه عدويه" و "النهضه"، تضمين داد آنها را تحت تعقيب قرار ندهد.

به گزارش شبكه خبري العالم، پس از عزل محمد مرسی به دست ارتش مصر، هواداران اخوان المسلمین در میدان های رابعه عدویه و النهضه تحصن کرده اند.

دولت مصر روز چهارشنبه تصميم گرفت برای مقابله با خطرات حاصل از تحصن هواداران محمد مرسی در ميدان رابعه العدويه و النهضه تدابیری را اتخاذ كند و وزارت كشور را مكلف كرد تا میدان ها را از معترضان تخلیه کند.

در بيانيه شوراي وزيران آمده است: ادامه يافتن اين وضعيت حساس و خطرناك در ميدان رابعه عدويه در شهرک نصر و ميدان النهضه در جيزه و اقدامات تروريستي حاصل از آن، ايجاد رعب و هراس و راهزني، ديگر قابل قبول نيست و اين وضع، امنيت ملي مصر را تهديد ميكند.

وزارت کشور از هواداران مرسی خواسته از امروز پنجشنبه اول آگوست به تحصن خود پایان دهند و تضمین داده است که هواداران محمد مرسی را تحت تعقیب قرار نخواهد داد.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دادستانی جنوب قاهره طی حکمی، شماری از رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع رهبر این جمعیت و دیگر اعضای آن از جمله "خیرت الشاطر"، معاون جمعیت اخوان المسلمین و رشاد بیومی را به دادگاه جنایی ارجاع داده است.

پیش از این نیز اعضای شورای ملی دفاع مصر به ریاست عدلی منصور رئیس جمهور موقت با تاکید بر پایان دادن به تحصن حامیان محمد مرسی، بر ضرورت بازداشت همه افراد تحت تعقیب در میدان رابعه العدویه تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها