ریشه اختلافات شیعه وسنی از نظر سید حسن نصرالله

ریشه اختلافات شیعه وسنی از نظر سید حسن نصرالله
جمعه 11 مرداد 1392 - 21:06

دبیرکل حزب الله لبنان هدف از اقدامات تحریک آمیز بین شیعیان و اهل سنت را به فراموشی سپردن مسأله فلسطین دانست و گفت: آنچه که برای جنگ ضد ایران هزینه شد می توانست فلسطین را کاملا آزاد کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، دبیرکل حزب الله که به مناسبت روز قدس در مجمع سید الشهدا (ع) در ضاحیه در جنوب بیروت و در حضور هزاران لبنانی و مقامات سیاسی و دینی این کشور سخنرانی می کرد، افزود: امام خمینی (ره) توصیف دقیقی از رژیم صهیونیستی داشتند که آن را به غده سرطانی تشبیه کردند.

سیدحسن نصرالله که سخنانش به طور زنده از شبکه خبری العالم پخش می شد، بیان داشت: آنچه که برای جنگ ضد ایران هزینه شد می توانست فلسطین را کاملا آزاد کند؛ در کشورهای عربی رژیم ها و حکومتهایی هستند که همواره الویتهایی را قبل از مسأله فلسطین و دشمنی با "اسرائیل" پیش روی خود قرار می دهند؛ آنها پس از پایان دوران شوروی موضوعی را به نام "خطر ایران" اختراع کردند.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: ارتش‌هایی برای جنگ با ایران تجهیز شد به جای این که این ارتش‌ها برای جنگ با اسرائیل آماده شوند؛ پس از آنکه ادعاها در خصوص خطر ایران شکست خورد، دشمنی را به نام "گسترش تشیع" اختراع و تلاش کردند تا برخی گروه‌ها را متقاعد کنند که این خطر وجود دارد .. حال این خطر کجا است ؟!!.
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برای بسیاری اکنون دیگر اسرائیل دشمن و خطر نیست، بلکه دشمنی دیگر و بدتر به وجود آمده؛ آنها وارد جنگ‌های داخلی شده و به این جنگ‌ها بعد مذهبی و طایفه‌ای دادند.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: هر کسی که از گروه‌های تکفیری در دنیای اسلام حمایت می‌کند، مسئول اصلی مشکلات و ویرانی‌ها است و بزرگترین خدمتها را به اسرائیل ارائه می‌دهد.
سید حسن نصرالله افزود: اقدامات تحریک آمیز بسیاری در ماهواره‌ها و رسانه‌ها و سایتهای اینترنتی ضد شیعیان وجود دارد، و طبیعتا طرفهایی در پس پرده این اقدامات قرار دارند و برخی نیز به دنبال تحریک شیعیان ضد اهل سنت هستند.
سید حسن نصرالله هشدار داد: هدف از این همه اقدامات تحریک آمیز بین شیعیان و اهل سنت آن است که فلسطین را فراموش کنیم، و از همه مسائلی که مربوط به فلسطین است متنفر شویم و به مشکلات با یکدیگر مشغول باشیم.
دبیرکل حزب الله لبنان از جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه به دلیل حمایتهایشان از فلسطین و مسأله قدس و گروه‌های مقاومت در  لبنان و فلسطین که موجب وارد آمدن شکستهایی به دشمن صهیونیستی شده، قدردانی کرد.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: حزب الله در کنار فلسطین و مردم این سرزمین باقی خواهد ماند و ما خواستار روابطی دوستانه و خوب با همه گروه های فلسطینی هستیم؛ ما همواره خواستار دوستی و ارتباط بر اساس مشترکات هستیم و نقطه اشتراک ما نیز مسأله فلسطین است.
سید حسن نصرالله ادامه داد: بگویید رافضی، مجرم و ... ؛ هرچه که می خواهید به ما بگویید و ما را بکشید، ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) هستیم و فلسطین را رها نمی کنیم؛ من در روز قدس به همه دشمنان و دوستان می گویم که ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) هستیم و از فلسطین، قدس و مسأله فلسطین دست نمی کشیم.
دبیرکل حزب الله لبنان، با دعوت برای حل مشکلات داخلی در کشورهای عربی از طریق گفت و گو اظهار داشت، اگر به دنبال اختلافات دینی یا سیاسی یکدیگر باشیم، این امت هیچگاه ادامه نخواهد یافت.

سید حسن نصرالله تأکید کرد:امروز فلسطین بیش از هر زمان دیگری به روز قدس و یاری قضیه فلسطینی نیازمند است.
وی افزود: در هفتم اوت 1979 یعنی اولین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در ایران "امام خمینی"(ره) اطلاعیه‌ای صادر کردند و در آن از تمام ملل مستضعف جهان خواستند تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس در نظر بگیرند و این نکته‌ای است که امام خامنه ای نیز بر آن تاکید دارند.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که در دوم آگوست سال 2013 میلادی ما بیش از هر زمان دیگری به این مناسبت نیاز داریم و از تمام کسانی‌ که در این هوای گرم این دعوت را پاسخ گفتند، تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: هدف این دعوت یادآوری مساله فلسطینی به مسلمانان و جهانیان و جلوگیری از به فراموشی سپردن آن و استفاده از بسیج نیروها و بهره برداری از آنها برای نجات دادن قدس و فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونست و تمرکز بر تجاورها و تعدی‌هایی است که فلسطین و مردم فلسطین از محاصره و گرسنگی دادن تا یهودی سازی مقدساتش و بیان این خطرات در معرض آن قرار می‌گیرند.
نصرالله تاکید کرد: فلسطینی که ما از آن سخن می‌گوییم، فلسطینی است که از دریا تا رود کشیده و باید به طور کامل به صاحبان آن باز گردانده شود و هیچ کس در این منطقه چه شیخ و چه سید و چه شاهزاده و چه شاه و چه نخست وزیر و چه رئیس جمهور نمی‌تواند از ذره‌ای از خاک فلسطین یا قطره‌ای از آب آن یا نفت آن یا قطعه زمینی از آن چشم پوشی کند، چون کسی اجازه و اختیار آن را ندارد.
وی با تاکید بر توصیف دقیق و صحیح امام خمینی(ع) از غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این رژیم غده‌ای سرطانی است و تنها راه درمان سرطان، ندادن فرصت به آن و عدم تسلیم در برابر آن و ریشه کن کردن آن است.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اسرائیل خطری همیشگی و وحشتناک است و فقط خطری علیه فلسطین و فلسطینیان به شمار نمی‌آید و کسانی ‌که اینگونه تصور می‌کنند، در گمراهی و نادانی هستند، بلکه رژیم صهیونیستی خطری علیه تمام ملل و کشورهای منطقه و امنیت و تمامیت ارضی آنها به شمار می رود و کسی که منکر این امر ‌شود، متکبر است.
نصرالله بیان داشت: برخی گمان می‌کنند که فروپاشی و زوال رژیم صهیونیستی مصلحتی فلسطینی است، در حالی‌که این امر مصلحتی ملی برای تمام کشورهای منطقه است و نمی‌توان این خطر را از اردن و مصر و سوریه و دیگر کشورهای منطقه از جمله لبنان جدا کرد، به همین دلیل فروپاشی و محو رژیم صهیونیستی مصلحت ملی اردنی، سوری، مصری و لبنانی است.
وی تاکید کرد: هرکس در برابر طرح رژیم صهیونیستی قرار گیرد و مقابل آن مقاومت کند، در هر جای منطقه ما یا هر نقطه از جهان باشد، مثل این است که از فلسطین و از وطن و ملت و کرامت و آینده و فرزندان و نوادگان خود دفاع کرده است.
دبیرکل حزب الله گفت: این مسئولیتی کلی و عمومی است و تمام فلسطینیان و اعراب و مسلمانان و مسیحیان و تمامی انسان‌های جهان را در برمی‌گیرد، چون قضیه‌ای برحق و مصیبتی برحق است و میزان این مسئولیت از ملتی به ملت دیگر و از شخصی به شخص دیگر و از کشوری به کشور دیگر تفاوت می‌کند و در درجه اول مسئولیت ملت فلسطین است.
وی افزود: اما ما باید با موضع‌گیری سیاسی و همبستگی مردمی و موضع‌گیری رسانه‌ای و حمایت مالی از فلسطینیان از قضیه فلسطینی حمایت کنیم . آنچه روز قیامت از ما پرسیده می‌شود، عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشیدن به آن است؛ همچنین باید اولویت ما مبارزه و رویارویی با دشمن صهیونیستی باشد، اگرچه از ابتدای کار این اولویت ما بود.
دبیرکل حزب الله  تاکید کرد که همه دردها و رنج‌هایی که ما در لبنان و دیگر ملل منطقه با آن مواجه هستند، به دلیل چشم پوشی از این مسئولیت است.

پربیننده ترین خبرها