تظاهرات ده ها هزار تونسی در حمایت از دولت

تظاهرات ده ها هزار تونسی در حمایت از دولت
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 11:13

شب گذشته تظاهراتی با حضور دهها هزار تونسی در حمایت از دولت این کشور به رهبری حزب حاکم اسلامی "النهضه" برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات در حالی برگزار شد که تونس در سایه درخواست مخالفان برای استعفای دولت، با بحران سیاسی مواجه شده و حزب النهضه نیز این درخواست را رد کرده است.
هزاران نفر از طرفداران حزب حاکم در میدان القصبه نزدیک دفتر علی العریض نخست وزیر تونس در پایتخت این کشور تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با کودتا و حمایت از انتخابات سردادند.
راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه در سخنانی در حضور طرفداران خود در این میدان بر پایبندی به قانون اساسی تاکید کرد و از مخالفان خواست اگر به تغییر دولت و مجلس موسسان تمایل دارند، به صندوق های رای متوسل شوند.
حزب اسلامی النهضه از طرفداران دولت خواسته بود برای مقابله با اعتراضات ضد دولتی که خواستار استعفای دولت بوده و از یک هفته پیش ادامه دارد، تجمع کنند.
علی العریض با اشاره به مشغول بودن دولت به مبارزه با تروریست ها در مرزهای الجزایر، مخالفان و طرفداران دولت را به آرامش دعوت و تاکید کرد که تونس در شرایط کنونی به وحدت ملی نیاز دارد.
وی همه را به آرامش فراخواند تا ارتش و نیروهای امنیتی بتوانند با تروریسم مبارزه کنند.
اتحادیه کل کارگران تونس که به مخالفان نزدیکتر است ، روز جمعه یک هفته به دولت برای به توافق رسیدن با مخالفان درخصوص تشکیل دولت جدید مهلت داده بود و اعلام کرد اگر حزب النهضه بر باقی ماندن علی العریض در پست نخست وزیری پافشاری کند و در مقابل مخالفان هم بر انحلال مجلس ملی موسسان اصرار کنند،مجبور خواهد بود گزینه های دیگر را بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها