نماینده بلژیکی: اقدام علیه حزب الله مایه شرم اروپاست

نماینده بلژیکی: اقدام علیه حزب الله مایه شرم اروپاست
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 20:30

نماینده پارلمان بلژیک تصمیم اتحادیه اروپا برای درج شاخه نظامی حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی را خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخلاف ارزش های انسانی و اصول اساسی اتحادیه اروپا توصیف کرد.

به  گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "لوران لویس" با محکوم کردن این تصمیم اتحادیه اروپا گفت: این تصمیم برای اروپا و نماینده عالی آن شرم آور است و به هیچ وجه اهالی مقاومت را نمی توان به عنوان تروریسم پذیرفت زیرا دفاع از خاک و آزادی، از حقوق اساسی همه انسان هاست و اروپا با اتخاذ این تصمیم در حقیقت ثابت کرد که فراتر از یک سازمان در خدمت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست.

وی در گفت و گو با شبکه خبری" المنار" لبنان، عملیات شهر بورگاس بلغارستان در سال 2012 را عملیاتی از پیش طراحی شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن حزب الله و در نهایت فراهم کردن زمنیه قرار دادن نام این حزب در فهرست سازمان های ترورستی توصیف کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل درست در روز حادثه از اتحادیه اروپا خواستند که در این زمنیه اقدام کند و به راستی که چقدر این خواسته اتفاقی بود!!!

این نماینده پارلمان بلژیک گفت: به عقیده من اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست تروریستی بدان معناست که همه کشورهای اروپایی در این خصوص مسئول هستند و این تصمیم با اصول اتحادیه اروپا تعارض دارد و در عین حال با رویکرد سال های اخیر اروپا و تبدیل شدن به سازمانی مجرم که به اجرای سیاست های غیر دموکراتیک می پردازد، هماهنگ است.

" لویس" این تصمیم اتحادیه اروپا را فاجعه توصیف کرد و گفت: اروپا در واقع به عروسکی در دست آمریکا و اسرائیل تبدیل شده و به این طریق در کنار تروریست ها ، قاتلان و ظالمان قرار گرفت است؛ اروپا اگر به اصل عدالت پایبند بود، در کنار حزب الله، لبنان و فلسطین قرار می گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم اروپا به پیروزی های اخیر ارتش سوریه  ربط دارد گفت: آنها می خواهند به سوریه و ارتش بشار اسد که شکست سنگینی به تروریست های تحت حمایت غرب وارد کرده است، ضربه وارد کنند و هدف اصلی برهم زدن ثبات منطقه است تا اسرائیل بتواند نفوذ خود را مستحکم تر کند؛ اروپا در این زمینه به طور جدی همکاری می کند زیرا به طرح تشکیل دولت بزرگ اسرائیل باور دارد.

نماینده پارلمان بلژیک در پایان تمام محکومیت های رژیم صهیونیستی از جانب اروپایی ها را سطحی، دروغین و مبتنی بر سیاست نیرنگ و عوامفریبی دانست و گفت: همه این اظهارات و ادعاها نمایشی بیش نیست و ما خوب می دانیم که اسرائیل از همه حقوق برخوردار  است و فلسطینی ها حقی جز مرگ و سکوت ندارند.

 

پربیننده ترین خبرها