فشار صهیونیستها بر اروپا برای تحریم حزب الله

فشار صهیونیستها بر اروپا برای تحریم حزب الله
دوشنبه 31 تير 1392 - 13:21

اعضای اتحادیه اروپا تحت فشار رژیم صهیونیستی تصمیم دارند طرح قرار دادن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "فایننشال تایمز" امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت: به دنبال فشارهای اسرائیل اتحادیه اروپا درصدد است حزب الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی نماید و شماری از اعضای بزرگ این اتحادیه از طرح مذکور در این باره حمایت می کنند؛ البته همچنان برخی از اعضای اتحادیه در اینباره ملاحظاتی دارند.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: قرار دادن حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی اروپا نیازمند موافقت 28 کشور عضو یعنی همه اعضای این اتحادیه است.
به نوشته این روزنامه، دولت انگلیس با مطرح کردن اتهام دست داشتن حزب الله در انفجار بلغارستان و مشارکت حزب الله در جنگ سوریه از حامیان اصلی این طرح است.
فایننشال تایمز می نویسد: قرار گرفتن حزب الله در فهرست تروریستی اروپا زمینه را برای اعمال تحریم ها علیه این حزب فراهم خواهد کرد. که از جمله آنها بلوکه کردن اموال و منابع مالی و ممنوع السفر کردن حامیان حزب الله است.

تلاش اروپا برای تحت فشار قرار دادن مقاومت لبنان درحالی است که برخی اعضای این اتحادیه از حامیان گروه های مسلح و تروریستی در سوریه به شمار می آیند و از آغاز بحران و جنگ در سوریه شمار قابل توجهی از تروریستها و افراد مسلح از کشورهای مختلف اروپایی به سوریه اعزام شده و در قتل و کشتار مردم این کشور سهیم بوده اند. امری که با اطلاع کامل مسئولان این کشورها همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها