جبهه خلق: قطر فلسطینی ها را فریب داد

جبهه خلق: قطر فلسطینی ها را فریب داد
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 09:25

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل با اشاره به شکست توطئه قطر علیه سوریه گفت: هدف از ویران کردن سوریه پایان دادن به مقاومت در لبنان و مسئله فلسطین است.

"احمد جبریل" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم با اشاره به مامور شدن برخی کشورهای عربی از سوی آمریکا در منطقه تاکید کرد: قطر مامور شد تا برنامه مقاومت را مهار کند و (آنها تلاش کردند) سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را مهار کنند اما در این موضوع شکست خوردند.
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل با اشاره به کشورهای غربی و برخی حامیان عربی آنها تصریح کرد: هدف از ویران کردن سوریه همان پایان دادن به مقاومت در لبنان و مسئله فلسطین است.
وی تاکید کرد: سوریه امکانات خود را برای آموزش، نقل و انتقال و مسلح کردن مقاومت فلسطین در اختیار فلسطینی ها قرار داد.
جبریل به وجود توطئه ای بین المللی در منطقه اشاره کرد و گفت: توطئه ای بین المللی وجود دارد و برخی طرف های عربی (برای اجرای آن) مامور شده اند و متاسفانه برخی طرف های فلسطینی نیز هدف را گم کردند و تلاش کردند تا از طریق قطر فلسطین را آزاد کنند. حزب الله و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از این امر آگاه هست. آنها می دانند که اسرائیلی ها بدنبال آن هستند که اعتبار خود را بازیابند و اسرائیلی ها فکر می کردند که می توانند حزب الله و بعدا سوریه و سپس ایران را هدف قرار دهند.
دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل تصریح کرد که وی از آغاز توطئه علیه سوریه تلاش کرد تا نشست هایی را با شماری از گروههای فلسطینی به منظور محافظت از اردوگاههای فلسطینی برگزار کند اما برخی گروههای فلسطینی آن را نپذیرفتند. گفتیم که اردوگاههای ما نباید طرفی در درگیری جاری در سوریه باشد اما با کمال تاسف این گروههای فلسطینی با این موضوع موافقت نکردند.
جبریل گفت که موضع وی درقبال جنگ علیه سوریه جانبداری برای نظام نبوده بلکه برای حفاظت از سوریه و این بافت اجتماعی حامی فلسطین از سالها پیش تاکنون و حمایت از مسئله فلسطین است.
وی افزود: یک قبضه سلاح در چند اردوگاه فلسطینی در سوریه وجود نداشت اما با این حال افراد مسلح وارد آن شدند و حرمتی برای آن قائل نشدند.
جبریل خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در اردوگاه درعا یک قبضه سلاح نبود و افراد مسلح به آن یورش برده و این اردوگاه را به مقر و گذرگاهی برای خود تبدیل کردند و این وضعیت قبل از مشکل اردوگاه الیرموک و اردوگاه السبینه بود که در 7 کیلومتری جنوب اردوگاه الیرموک واقع است.
وی درباره اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سید حسن نصرالله با این سخنان می خواست بگوید که شیعیان پیرو امام علی (ع) و امام حسین (ع) - با وجود همه دردها و جراحت ها - در کنار فلسطین باقی خواهند ماند و از آن دست نخواهند کشید.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل از زبان سخنگوی رسمی خود اعتراف کرده است که آنها افراد مسلح را در بیمارستانهای خود درمان می کنند و از این افراد مسلح حمایت لجستیکی بعمل می آورند.
جبریل گفت: برخی کشورها پادگان های آموزش افراد مسلح در اردن دایر  و شمال لبنان را به جبهه ای برای توطئه علیه سوریه تبدیل کرده اند.
وی گفت: سلاح جبهه خلق برای آزادی فلسطین شاخه فرماندهی کل در داخل لبنان بکار گرفته نمی شود.
جبریل همچنین درباره تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست به اصطلاح سازمانهای تروریستی گفت: این تصمیم اروپا علیه حزب الله مدالی بر سینه این حزب و سید حسن نصرالله است.

 

پربیننده ترین خبرها