دستمزد تروریستهای بالکانی در سوریه چقدر است؟

دستمزد تروریستهای بالکانی در سوریه چقدر است؟
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 11:59

افراد مسلح از شبه جزیره بالکان با دریافت 600 دلار در ماه به گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه پیوسته و با ارتش این کشور درحال جنگ هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از تروریستهای اهل بالکان دور از سرزمین خود در خاک سوریه کشته شده اند؛ "معاذ سابک" یکی از آنها است که دو ماه پیش نزدیک شهر حلب به هلاکت رسید؛ اما خانواده اش در روستای کوچک بوهوواچ نزدیک روستای زینیچا در مرز بوسنی چندی پیش ازکشته شدنش اطلاع یافت.
خانواده معاذ سباک فقط می داند که وی عضو گروهی بود که برای نبرد در کنار گروههای مسلح علیه ارتش سوریه به این کشور رفته است.
حقوق ماهیانه افراد مسلح در سوریه که برخی سازمانها تحت پوشش آژانس های کمک و امداد رسانی بشردوستانه پرداخت می کنند، به 600 دلار می رسد.

ایلیاس سابک برادر معاذ در گفتگو با رسانه های بوسنی گفت که برادرش مارس گذشته سارایو را به مقصد استانبول ترکیه ترک کرد و به همراه او دو جوان از زینیکا و کاکانج رفتند. براساس گزارشهای محلی، معاذ یکی از 52 نفری است که از این منطقه به سوریه اعزام شده اند.
گزارش رسیده که افراد داوطلب از بوسنی در شهر انطاکیه جمع شده و به طور غیرقانونی از گذرگاه مرزی باب الهوی وارد سوریه می شوند.
برآورد می شود که بیش از 300 نفر از اهالی شبه جزیره بالکان در سوریه می جنگند که اهل بوسنی، صربستان، آلبانی و مقدونیه هستند.
این افراد داوطلب دوباره در شهرک سرمدا در داخل سوریه جمع می شوند تا برای پیوستن به شبه نظامیان گروه موسوم به ارتش آزاد آموزش ببینند؛ ولی اکثر آنها به جبهه النصره ملحق می شوند که وابسته به القاعده است.
سلفی های افراطی در بوسنی سازمان های امداد رسانی و کمک رسانی کشورهای عربی بویژه سعودی را حمایت می کنند؛ جائیکه که وهابیت با جریان سلفی پیوندی قوی دارد. 
یک مسئول بلندپایه سابق در آژانس مطالعات و حفاظت کشور بوسنی و هرزگوین گفت: بایرو ایکانوویچ 37 ساله یکی از این افرادی است که داوطلبان بوسنیایی را به سوریه اعزام می کنند.
دادگاه سارایوو سال 2007 میلادی ایکانوویچ را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی به هشت سال زندان محکوم کرد. درخانه این فرد در هادزچی نزدیک سارایوو، انبار مواد منفجره کشف شد.

معاذ سابک تنها قربانی از منطقه بالکان در سوریه نبود بلکه دو جوان دیگر از شهرک نووی بازار صربستان نیز ماه مه گذشته درسوریه به هلاکت رسیدند.
یکی از ساکنان محلی به شرط فاش نشدن نام خود گفت: افراد داوطلب در مقابل شرکت در جنگ در سوریه یا جبهه های دیگر پول دریافت می کنند و با توجه به نبود منبع درآمد و میانگین بیکاری 45 درصدی در سارایوو، این وضعیت فرصتی برای دریافت پول است.

پربیننده ترین خبرها