احضار کاردار سفارت عربستان در سودان

احضار کاردار سفارت عربستان در سودان
جمعه 18 مرداد 1392 - 10:22

كاردار سفارت عربستان براي ارائه توضيحات درباره ممانعت از عبور هواپيماي حامل عمر البشير از آسمان عربستان، به وزارت خارجه سودان فرا خوانده شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احضار کاردار سفارت عربستان در خرطوم، در حالي صورت مي گيرد كه سودان توجيهات ارائه شده از سوی مقامات سعودي را رد كرده است.

مقامات سعودي در این باره گفته بودند که هواپیمای مورد نظر مجوز عبور از آسمان عربستان را نداشته است.

سازمان هواپيمايي سودان اما تاكيد می کند كه عبور این هواپیما پیشتر به عربستان اعلام شده بود و مقامات هواپيمايي عربستان مي دانستند كه هواپيما، مربوط به رياست جمهوري است، با این حال با وجود درخواست قبلی برای اجازه عبور، بر مخالفت با عبور هواپیمای رئیس جمهور پافشاری کردند.

مقامات عربستان از عبور هواپیمای حامل رئیس جمهور سودان از حریم هوایی جلوگیری کردند و عمر البشیر که قصد داشت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کند، از این کار باز ماند.

هواپيماي عمرالبشير در مسیر خارطوم-تهران پرواز می کرد تا وی در مراسم تحلیف آقای روحانی رئيس جمهوری اسلامی ایران دكتر روحاني شرکت کند.

سایت خبری اسكاي نيوز عربي در این باره نوشت: هواپيماي حامل بشیر پس از آن كه اجازه ورود به حريم هوايي عربستان را كسب نكرد، ناچار شد به خارطوم بازگردد.

عماد سايد احمد، سخنگوي رئيس جمهور سودان، اما تاكيد كرد: عمر البشير در اين سفر از هواپيماي شخصي اش استفاده نكرده بود و با هواپيمايي كه از عربستان اجاره شده بود، پرواز مي كرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها