تمرینات نظامی اشغالگران در بلندی های جولان

تمرینات نظامی اشغالگران در بلندی های جولان
جمعه 18 مرداد 1392 - 20:47

فرمانده گردان شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی از تمرینات اعلام نشده و ناگهانی در بلندی ها جولان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مینی لیبرتی" فرمانده گردان شناسایی "ناهال" رژیم صهیونیستی دیروز پنج شنبه به روزنامه عبری "جروزالم پست" گفت که فرماندهان مافوقش در ابتدا به وی اعلام کردند که تمرینات فقط به فرماندهان و در زمینه استفاده از نقشه ها محدود خواهد بود. اما ناگهان روز دوشنبه گذشته دریافت که تمرینات نظامی گسترده ای برگزار خواهد شد.
لیبرتی، آموزش های اخیر را کاملا بی سابقه دانست و اظهار داشت در چندین سال سابقه عضویت در ارتش اسرائیل چنین تمریناتی را شاهد نبوده است.
وی افزود: یگان های توپخانه و تانک اسرائیل به همراه یگان هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به "سکای رایدر" در این آموزش ها شرکت کردند.
به نوشته جروالم پست به نقل از این فرمانده نظامی اسرائیلی، در طی چند ساعت نظامیان به محل آغاز تمرینات منتقل شدند و به سرعت از محل آموزش های معمول به محل آموزش های ویژه منقل شدند. سناریویی که ما می بایست از آن تقلید می کردیم شبیه حالت فوق العاده در منطقه شمال بود.
این روزنامه به نقل از لیبرتی می نویسد که برگزاری این تمرینات در منطقه جولان یک چالش بزرگی به شمار می آید.

وی از سوی دیگر مدعی است که این آموزش ها هیچ ارتباطی با آنچه در صحنه سوریه اتفاق می افتد ندارد.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها نسبت به افتادن سلاح های شیمیایی مورد ادعای خود در سوریه به دست گروه های افراطی هشدار داده است. این رژیم بر ضرورت عدم دستیابی حزب الله لبنان به سلاح های استراتژیک تأکید دارد و نخست وزیر این رژیم، ماه می گذشته با اشاره به احتمال حمله این رژیم به محموله های سلاح ارسالی به حزب الله، اعلام کرد اسرائیل در گذشته برای جلوگیری از دستیابی این حزب به سلاح تلاش کرده است و به این تلاش ها ادامه خواهد داد.
اظهارات نتانیاهو پس از آن بود که دولت سوریه اعلام کرد ماه می گذشته رژیم صهیونیستی یک مرکز علمی در منطقه جمرایا در دمشق را هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها