روایت دوربین العالم از عملیات لاذقیه

جمعه 18 مرداد 1392 - 21:54

عمليات ارتش سوريه در کوه های شرق لاذقیه صحنه نبرد را به نفع ارتش از حالت دفاعی به راهبرد هجومی برد تا زمینه را برای پاکسازی روستاهای اشغال شده توسط گروه های مسلح فراهم کند.

تصاویر دوربین العالم از منطقه عملیاتی شرق لاذقیه حاکی از نبرد سنگین ارتش سوریه با استفاده از سلاح های سنگین همچون توپخانه است که زمینه ساز آغاز حمله زمینی شد.
یکی از افسران ارتش سوریه که در این عملیات شرکت دارد، درباره روند پیشروی نیروهای ارتش به خبرنگار شبکه العالم گفت: این نیروها پس از آزاد کردن منطقه استربه عملیات خود را از محورهای مختلف همچون عرامو، اوبین و بومکی به سمت بلاطه و روستای الحبوشیه تا دورین و منطقه سلمی ادامه خواهند داد.
یگان های پدافند نیز که پشتیبانی از ارتش را به عهده دارند، توانستند به سمت دو روستای بلاطه و استربه پیشروی و مناطق پیرامون این دو روستا را محاصره کنند. آتش سنگین تک تیراندازهای تروریست مانع پیشروی نیروهای ارتش در این منطقه شده بود.
یک افسر ارتش به خبرنگار شبکه العالم گفت: بسیاری از تروریست ها به سمت جنگل ها فرار کرده اند و تک تیراندازها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش دست به کار شده اند.
گفتنی است کوه های لاذقیه با اشراف بر بسیاری از شهرک های پیرامون خود از اهمیتی راهبردی برای ارتش سوریه برخوردارند.
این کوه ها امکان رصد تحرکات نیروهای ارتش را فراهم کرده و مهم ترین عامل تشدید درگیری ها در صحنه نبرد بودند.

 

 09-11:47

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها