طرح دولت مصر برای پايان "تدریجی" تحصن

طرح دولت مصر برای پايان
شنبه 19 مرداد 1392 - 18:18

دولت مصر به منظور جلوگيري از کشتار مردم و حفظ وجهۀ مصر در جهان، طرح متفرق كردن تحصن هواداران مرسي در ميدان رابعه عدويه را به صورت تدريجي - و نه يكباره- به اجرا در می آورد.

به گزارش شبكه خبري العالم، بر طبق گزارشهاي صادره از وزارت كشور مصر، "در صورت متفرق كردن تحصن هواداران رييس جمهور معزول با استفاده از زور، افراد بسياري بين سه تا پنج هزار نفر كشته خواهند شد كه اين امر لكه ننگي براي مصر خواهد بود و مشكلات بزرگی در روابط مصر با جهان ايجاد خواهد كرد".

روزنامه "الشرق الاوسط" در شماره امروز خود به نقل از منابع مطلع، با اعلام این خبر نوشت: براي پايان دادن به اين تحصن ها در مصر، طرحی مورد نظر است که بر اساس آن كساني كه از محل تحصن رابعه عدويه خارج مي شوند، ديگر حق بازگشت به آن را ندارند، همچنين از ديگر راهكارهاي اين طرح، ممنوعيت ورود غذا برای تحصن كنندگان، قطع آب و برق از ميدان و استفاده از ماشين آب پاش و گازهاي آشك اور عليه آنهاست.

اين منبع افزود: اين طرح ممكن است چند هفته و يا يك ماه ادامه يابد، اما يك سقف زماني دارد كه نهايتا سه ماه خواهد بود.

منبع مذكور توضيح داد: آنچه احتمال اجرای اين طرح را مورد تاکيد بيشتر قرار می دهد، گزارشهاي امنيتي است كه نشان می دهد تحصن کنندگان در ميدان رابعه عدويه در هفته اخير در مقايسه با روزهاي آغازين، خسته و بی انگیزه شده اند. به گفته اين منبع، "سخنراني رهبران اخوان المسلمين در میدان رابعه عدويه، براي هواداران اخوان خسته كننده و ملال آور شده است، به ويژه كه اين رهبران بارها وعده دادند كه مرسي به زودي باز مي گردد".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها