پشت پرده محدودیت های جدید در بحرین

پشت پرده محدودیت های جدید در بحرین
دوشنبه 21 مرداد 1392 - 08:59

منامه،العالم- نماينده سابق پارلمان بحرین و عضو جمعیت وفاق ملی بحرين تشدید حملات امنيتي عليه انقلابیون و تصویب قوانین جدید را به هدف جلوگیری از فعاليت هاي جنبش تمرد و تظاهرات بزرگ این جنش در روز 14 آگوست ( 23مرداد ماه) توصیف کرد.

"محمد جميل الجمري" روز یکشنبه در گفت و گو با شبكه العالم  تصریح کرد: مزدوران رژيم با قرار دادن ايست و بازرسي در بسياري از مناطق پايتخت به حمله و تعرض به مردم روی آورده اند.
الجمري گفت : دولت و مقامات بحرین، غير از ضربات امنيتي و مجازات هاي شديد و صدور احكام ظالمانه قضايي ضد مخالفان پاسخ ديگري در قبال مطالبات مردم ندارند و تصور مي كنند با اين اقدامات مي توانند مردم و فعالان سياسي را از مطالبه حقوقشان منصرف كنند.
نماينده سابق پارلمان بحرين خاطرنشان کرد: اينگونه اقدامات جز طولاني شدن بحران و افزايش رنجي كه شهروندان بحريني در اثر آن تحمل مي كنند اثر دیگری نخواهد داشت، و تنها راه برون رفت از اين اوضاع نشستن بر سر ميز مذاكره واقعي و بررسي مشكلات قانوني و سياسي موجود در بحرين است و نه فرار رو به جلو.
الجمري درباره احتمال بازداشت فعالان سياسي بارز از جمله شيخ علي سلمان دبير كل جمعيت وفاق گفت: آل خليفه ديگر تحمل اقدامات مسالمت آميز فعالان و گروه هاي مختلف سياسي را ندارد و سران جمعيت هاي سياسي در معرض خطرند.
وي با اشاره به تصویب برخی قوانین جدید برای محدود کردن هرچه بیشتر انقلابیون و متهم کردن آنان به تروریسم، تصريح كرد اقدام مسئولان رژیم در وارد كردن اتهاماتي به برخي انقلابیون برجسته نيز در چارچوب تلاشهاي آل خليفه براي اعمال فشار رواني و زمينه چيني براي پيگرد قانوني فعالان صورت مي گيرد؛ اما واقعيت اين است كه آنها در سركوب جنبش مردمي شكست خورده اند و ملت بحرين اعم از مخالفان و موافقان منتظر ايجاد تغييرات ريشه اي در عرصه سياسی هستند و حكومت از اين بابت تحت فشار است.
 

پربیننده ترین خبرها