گزارشی که برخی رسانه ها را رسوا می کند

چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 12:41

العالم ، دمشق - برخلاف ادعای رسانه های حامی گروه های تروریستی در سوریه، ارتش این کشور تقریبا منطقه التضامن در حومه دمشق را به کنترل خود درآورده و درگیری های با افراد مسلح فقط به بخش کوچکی محدود شده است.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، منطقه التضامن در مجاورت اردوگاه فلسطینی یرموک و در حومه دمشق گاهی عنوان اصلی خبرهای برخی شبکه های مغرض می شود. این رسانه ها از کنترل گروه های مسلح بر  این محله سخن می گویند، اما دوربین شبکه خبری العالم خلاف آن را ثابت کرد و نشان داد که این محله شاهد زندگی عادی شهروندان است.

خیابانهای نسرین و الامین و دو مسجد جامع الزبیر و سلمان فارسی از مهمترین اماکن منطقه التضامن است و خبرنگار شبکه خبری العالم از مسجد سلمان فارسی در این محله بازدید کرد؛ مسجدی که مقر افراد مسلح جبهه النصره بود ولی اکنون به کنترل ارتش و نیروهای دفاع ملی درآمده است.

تنها 10 درصد محله التضامن شاهد ناآرامی است و ارتش سوریه افراد مسلح را در این مناطق از دو طرف تحت محاصره قرار داده است.

در جریان حضور گروه خبری شبکه العالم در یکی از مقرهای دیده بانی خط مقدم یگان های ارتش و دفاع ملی، یک گروه مسلح قصد ورود به منطقه را داشت که ارتش فورا به مقابله با آنها پرداخت و در این درگیری ها 3 تن از افراد مسلح به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر یگان های مردمی حفاظتی کرد یکی از سرکردگان جبهه النصره در شهرک القحطانیه در حومه قامشلی را بازداشت کردند.

14-07:51

پربیننده ترین خبرها