امروز جمعه؛

اخوان المسلمین تظاهرات جمعه خشم را برگزار می کند

اخوان المسلمین تظاهرات جمعه خشم را برگزار می کند
جمعه 25 مرداد 1392 - 08:40

العالم - پس از حوادث روز چهارشنبه خونین مصر در قاهره که به روایتی بیش از 600 کشته بر جای گذاشت،اخوان المسلمین برای برگزاری تظاهرات با عنوان جمعه خشم فراخوان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جهاد الحداد سخنگوی اخوان المسلمین در توئیتر نوشت: " تظاهرات ضد کودتا پس از نماز جمعه امروز از تمامی مساجد قاهره به سوی میدان رامسیس در جمعه خشم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد که هواداران اخوان المسلمین قوی، مصمم و متحد هستند.

این فراخوان پس از کشتار روز چهارشنبه، نگرانی ها از موج جدید خشونت و کشتار را به شدت افزایش داده است. در این حال جنبش تمرد مصر که عامل اساسی خلع محمد مرسی از قدرت بود، نیز از حامیان خود خواسته برای ابراز مخالفت با خشونت و تروریسم داخلی به خیابان ها بیایند.

یک روز پس از حمله نظامیان ارتش مصر به اردوگاه محل تحصن هواداران محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع روز پنجشنبه در حملات جداگانه درسینا و اسیوط 8 سرباز و افسر پلیس کشته شدند تا موج ناآرامی ها در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

در حالی که مصر سراسر در وضعیت اضطراری فرو رفته است و در بسیاری از استان ها قانون منع رفت و آمد شبانه صادر شده است، وزیر کشور به ارتش دستور داد در صورت حمله معترضان به ساختمان های دولتی از گلوله جنگی استفاده کند.

روز گذشته در جلسه اضطراری شورای امنیت انتقادات بین المللی متوجه دولت و ارتش مصر شد و در بسیاری از کشورهای اروپایی سفرا به کشورشان فراخوانده شدند تا نگرانی کشور مطبوعشان را از حوادث مصر نشان دهند.

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که حامی سرسخت محمد مرسی رئیس جمهور معزول مصر است، نیز این حوادث را قتل عام نامید و سفیرش را از قاهره احضار کرد.

ناوی پیلای کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز خواستار تحقیقات جامع این سازمان در حوادث روز چهارشنبه مصر شد.

روز پنجشنبه فراخوان هواداران مرسی برای تظاهرات در قاهره به جایی نرسید و در عوض تظاهراتی در شهر ساحلی اسکندریه و بنی سویف برگزار شد. همچنین در این روز دومین روز حملات به کلیساها ادامه یافت و گفته می شود تنها در یک روز 25 کلیسا به آتش کشیده شد.

دو سال پس از انقلاب مصر که به خلع مبارک از قدرت و همچنین دو ماه پس از خلع محمد مرسی رئیس جمهور منتخب به نظر می رسد مصر به زودی طعم آرامش را نخواهد چشید. 

پربیننده ترین خبرها