تیراندازی در محل تحصن هواداران اخوان در قاهره

تیراندازی در محل تحصن هواداران اخوان در قاهره
شنبه 26 مرداد 1392 - 16:50

منابع خبری از آغاز تیراندازی در اطراف مسجد الفتح قاهره (محل تحصن هواداران اخوان المسلمین) و هجوم نیروهای امنیتی به این مسجد خبر می دهند.

خبرنگار العالم در مصر، ساعتی پیش (عصر شنبه) از آمادگی نیروهای پلیس مصر برای حمله به این مسجد خبر داده و اعلام کرده بود که تحصن‌کنندگان در این مسجد، طرح پیشنهادی الازهر برای خروج بدون درگیری از این محل را نپذیرفته و از مردم خواسته اند که برای حمایت از آنان، به سوی این مسجد حرکت کنند.

از طرفی، گزارش ها حاکی از آن است که نیروهای پلیس مصر به دنبال تلاش برای راضی کردن تحصن کنندگان اخوانی و طرفداران مرسی برای خروج از این مسجد، موفق شدند شماری از آنها را خارج کنند.

خبرهای رسیده حاکی است شماری از تحصن کنندگان در مسجد الفتح قاهره پس از آن پیشنهاد نیروهای امنیتی مبنی بر انتقال آنها به یک پادگان ارتش مصر، داوطلبانه از این مسجد خارج شدند.

بر اساس برخی گزارش ها، افرادی که در داخل مسجد الفتح در میدان رامسس قاهره حضور دارند، وسایل داخل این مسجد را به سوی نیروهای پلیس پرتاب می کنند.

زنان حاضر در مسجد الفتح تاکید دارند که ابتدا باید همه جوانان از مسجد خارج شوند تا از آزادشدن آنها اطمینان پیدا کنند. بعضی از رهبران اخوان المسلمین نیز در این مسجد حضور دارند که حاضر به خروج از آن نیستند. در همین حال پلیس مصر همه ورودی های میدان رامسس را بسته است.

تحصن کنندگان نگرانند که در صورت خروج از مسجد، هدف حمله نیروهای پلیس و مخالفان اخوان قرار گیرند که در اطراف مسجد تجمع کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها