از زمان برگزاری اعتراضات جنبش تمرد،

پایتخت بحرین همچنان در محاصره است

پایتخت بحرین همچنان در محاصره است
شنبه 26 مرداد 1392 - 18:16

العالم، بيروت- فعال سياسي بحرينی تاكيد كرد: رژيم بحرين نتوانست در اراده مردم براي برگزاري اعترضات جنبش تمرد و تظاهرات بزرگ این جنبش در روز 14 آگوست (23مرداد ماه) خللي به وجود آورَد، اما از آن زمان تاکنون منامه را به محاصره در آورده است.

ابراهيم مدهون روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: در روز 14 اگوست که مصادف با سالگرد اخراج انگليسي هاي استعمارگر از بحرين است، آل خليفه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سركوب كرد و همين مساله ثابت مي كند كه اين رژيم دست نشانده انگليس و خواهان درهم شكستن اراده مردم استقلال طلب بحرين است.

وي افزود: وقتي مزدوران آل خليفه از بيرون راندن مردم از صحنه ناتوان شدند به زندان الحوض الجاف حمله كردند و بعد از بستن در و پنجره ها و خاموش كردن تهويه، گاز سمي به داخل زندان تزريق و زندانيان سياسي را کتک زدند.

مدهون اظهار داشت: جمعيت وفاق اسلامي و ساير تشكل هاي سياسي و نيز خانواده زندانيان از سازمانهاي بين المللي و به خصوص صليب سرخ جهاني براي نجات اين زندانيان تقاضاي كمك كرده اند.

وی عمليات سركوب آل خليفه و اقدامات همسوي دستگاه قضايي وابسته به حكومت را تلاش شکست خورده براي فرونشاندن آتش انقلاب برشمرد و تاكيد كرد که مردم هرگز از حقوق خود دست برنخواهند داشت.

فعال سياسي بحريني ادامه داد: مردم بحرين تلاش مي كنند با حضور در پايتخت، توجه جهانيان را به سوي مطالبات مشروع خود معطوف كنند، اما درحال حاضر منامه در محاصره است و با ایحاد پست های ايست و بازرسي متعدد از ورود مردم به پايتخت جلوگيري مي كنند.

وي تاكيد كرد: اعتراضات در بحرين همچنان به دور از خشونت است و ملت بحرين توانسته اند نمونه كاملي از مطالبه مسالمت آميز حقوق  انساني و مشروع خود را كه جامعه جهاني نيز به رسميت مي شناسد، ارائه كنند. اما همين جامعه جهاني با وجود ادعای به رسميت شناختن حقوق مردم، با فروش انواع اسلحه براي به خاك و خون كشيدن تظاهر كنندگان، از حكومت ديكتاتوري بحرين حمايت مي كند.


tt-17-00:4

پربیننده ترین خبرها