مالکی: مبارزه با تروریسم، جنگ جهانی نوین است

مالکی: مبارزه با تروریسم، جنگ جهانی نوین است
شنبه 26 مرداد 1392 - 19:34

نخست وزیر عراق، مبارزه با تروریسم را جلوه ای تازه از جنگ جهانی دانست که تا مدت ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی در سخنرانی "روز جهانی جوان" در بغداد، وحدت ملی در عراق را در بهترین شرایط توصیف کرد و از مردم این کشور خواست از اقدامات " کلاغان مرگ که خود را به شیطان فروخته و اسب راهوار کشورهای بیگانه و سازمان های اطلاعاتی منطقه شده اند " ناامید نشوند.

نخست وزیر عراق همچنین از مردم خواست اجازه ندهند جوانان عراقی، هیزم فتنه ها و طایفه گرایی ها شوند.

وی تاکید کرد: ماموریت مهمی پیش رو داریم و آن ساختن حکومت است، می خواهیم که حکومتی متمدن و مبتنی بر احترام به حقوق بشر و پرهیز از نژادپرستی پایه ریزی کنیم اما بسیاری از طرفداران فتواهای تکفیری که فقط به حذف رقیب می اندیشند، مخالف این روند هستند.

نوری مالکی سپس خطاب به تروریست ها گفت: شاید بتوانید در این جا و آن جا بمب هایی منفجر کنید، اما بدانید که نمی توانید این روند را تا ابد ادامه دهید، زیرا مردم عراق از هوشیاری و توانمندی لازم برای مقابله با شما برخوردارند.

وی سپس بی آن که نامی از حامیان و پشتیبانان تروریسم و خشونت در عراق ببرد، به آن ها هشدار داد که پیامدهای حمایت از تروریسم، دامنگیر آنان نیز خواهد شد.

نخست وزیر با تاکید بر پافشاری تروریست ها بر ضربه زدن به ثروت های نفتی عراق به منظور تعطیل کردن آن خاطر نشان کرد: ما به جنگ و مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد زیرا عراق به مرحله خطرناکی از وارد شده و هر روز آتش فتنه ای جدید برافروخته می شود، به همین منظور باید موضعی شجاعانه در دفاع از ملت اتخاذ کنیم.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها