تظاهرات یمنی ها دروغ آمریکایی ها را ثابت کرد

تظاهرات یمنی ها دروغ آمریکایی ها را ثابت کرد
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 09:11

تظاهرات هزاران یمنی در پایتخت این کشور در اعتراض به ادامه حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا و کشتار شهروندان، دروغ بودن ادعاهای مسئولان آمریکایی در خصوص دقت این حملات را ثابت کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران یمنی عصر دیروز در صنعا ادامه حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی و کشتار شهروندان را محکوم کردند.

این تظاهرات با شعار " نقض حاکمیت و قتل شهروندان، هرگز" برگزار شد و یمنی ها از مقابل دانشگاه صنعا تظاهرات خود را آغاز کردند.
یمنی های خشمگین در شعارهای خود با انتقاد از آمریکا به علت قتل هموطنان خود توسط هواپیماهای بدون خلبان، تأکید کردند که اکثر قربانیان این حملات از شهروندان عادی و زنان و کودکان هستند .
یمنی ها با حمل پاکاردهای در اعتراض به "دخالت آمریکا در امور داخلی یمن" از دولت یمن خواستند که مانع قتل عام هموطنان خود به دست آمریکایی ها شوند .
تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای ذمار ، حجه و اِب یمن برگزار شد .
طبق ادعای مسئولان آمریکایی هواپیماهای بدون خلبان از ابتدای سال 2013 تا روز چهارشنبه هفته گذشته (14 اوت) 28 بار به محل استقرار اعضای القاعده حمله کردند که به کشته شدن 101 عضو این گروه منجر شده است .

این درحالی است که طبق اذعان مردم بیشتر قربانیان این حملات از شهروندان عادی هستند.

مسئولان ارتش و سرویس های اطلاعاتی آمریکا می گویند پس از کشف پیام های اینترنتی سران القاعده که بیانگر تصمیم آنها برای آغاز حمله ای تروریستی بود ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دستور انجام 9 حمله با هواپیماهای بدون خلبان در یمن را صادر کرد .
مسئولان ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام می کنند اهداف دقیقاً مشخص شد ولی حملات هوایی به علت تغییر سیاست ها اجراء نشد . در فصل بهار امسال همه چیز به تأخیر افتاد ولی این تأخیر زیاد طول نکشید و حملات هوایی پس از کشف پیام های اینترنتی دو عضو ارشد القاعده در اواخر ماه ژوئیه مبنی بر تصمیم آنها برای انجام "کاری بزرگ"، آغاز شد.
روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا در یمن ثابت می کند که اشتباهاتی در سیاست "مبارزه با تروریسم" واشنگتن وجود دارد .
این روزنامه افزود : القاعده یمن علاوه بر تهدید برای انجام حمله ای جدید، آمریکا را وادار به بستن سفارت خود کرد. بسته ماندن سفارت آمریکا در یمن با وجود بازگشایی سفارتخانه ها در دیگر کشورها، بیانگر ضعف سیاست هواپیماهای بدون خلبان است. 
به نوشته گاردین، ادعای سرویس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تصمیم القاعده برای انجام حمله ای جدید، واشنگتن را واداشته که سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آفریقا تعطیل کند همچنین حملات هواپیماهای بدون خلبان خود در یمن را افزایش دهد .
گاردین اعلام کرد: برخی معتقدند افزایش روزافزون حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا در یمن نشان می دهد که آمریکا با گذشت 4 سال از توصیف القاعده به عنوان خطر تروریستی بزرگ نتوانسته با القاعده به خوبی مبارزه کند .

پربیننده ترین خبرها