حمله مجدد عناصر القاعده به کردهای سوریه

حمله مجدد عناصر القاعده به کردهای سوریه
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 12:50

گروه های مسلح وابسته به القاعده برای تصرف دوباره شهر مرزی "رأس العین" در شمال سوریه به این شهر حمله کردند. کمیته های دفاع مردمی کُرد حدود یک ماه قبل ضربه های سنگینی را به این گروه ها وارد کرده و آنها را از این شهر بیرون رانده بودند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای تأکید کردند؛ گروه های مسلح که ماه میلادی گذشته (ژوئیه) پس از درگیری های سنگین با کمیته های دفاع مردمی کُرد مجبور به خروج از شهر "رأس العین" شده بودند، اکنون در تلاشند تا دوباره این شهر را تحت کنترل خود در آورند.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: اعضای گروه "دولت اسلامی در عراق و شام " به روستای کُردنشین الاسدیه نزدیک شهر رأس العین حمله کردند و ساکنین این روستا با آنها درگیر شدند. 
این مرکز افزود : حمله گروه های مسلح به روستای الاسدیه باعث کوچ ساکنین این روستا شده است.
به گفته این منابع، عناصر گروه های تروریستی وابسته به القاعده با سلاح های سنگین و تانک به شهر رأس العین استان الحسکه در شمال شرق سوریه حمله کردند؛ ولی نیروهای وابسته به کمیته های دفاع مردمی کُرد توانستند حمله گروه های مسلح به رأس العین را به عقب برانند.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد: درگیری ها در چند منطقه منجر به کشته شدن 11 عضو گروه های مسلح  و 5 تن از نیروهای کمیته های دفاع مردمی کُرد ، یک راننده آمبولانس و یک امدادگر شد.
خبرگزاری سوریه (سانا) نیز اعلام کرد که تروریست ها در جنایتی دیگر 11 شهروند از جمله چند زن و کودک را نزدیک روستای عین العجوز در ریف حمص به قتل رساندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها