تسلط ارتش سوریه بر تپه های راهبردی درلاذقیه

تسلط ارتش سوریه بر تپه های راهبردی درلاذقیه
شنبه 26 مرداد 1392 - 22:48

ارتش سوریه با پیشروی های مهمی در حومه شمالی لاذقیه ، چندین تپه راهبردی از جمله تپه مهم الخضر را آزاد کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه العالم، تپه الخضر، بر چندین شهرک در این منطقه اشراف دارد و تک تیراندازهای تروریست بر فراز آن مستقر شده و راه های ارتباطی این منطقه را قطع کرده بودند اما ارتش سوریه توانست با استقرار بر فراز این تپه و آزادسازی آن ، امنیت را به راه های ارتباطی بازگرداند.

گروه های مسلحی که بر فراز این تپه مستقر بودند، پیش از آن که بتوانند وسایل و تجهیزات خود را انتقال داده و یا از بین ببرند، به هلاکت رسیدند، به طوری که هنگام رسیدن دوربین شبکه العالم به منطقه، جنازه عناصر مسلح کشته شده که همگی غیرسوری بودند، در اطراف تپه ها پراکنده بود.

از سوی دیگر، واحد مهندسی ارتش سوریه ، بمب هایی را که عناصر مسلح در حال ساخت آن ها در این تپه ها بودند، خنثی کرد.

یکی از نیروهای واحد مهندسی ارتش سوریه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: در این تپه ها، بمب هایی خنثی کردیم که وزن برخی از آن ها به 25 تا 30 کیلوگرم می رسید. این بمب ها برای انفجار از طریق کنترل از راه دور آماده شده بودند. تعدادی بمب نیز در غارها یافتیم که عناصر مسلح آن ها را شبانه به مناطق دیگر می بردند و بر سر راه نیروهای سوری کار می گذاشتند.

دوربین شبکه العالم، به منظور پوشش پیشروی نیروهای ارتش سوریه، عازم منطقه اوبین شد. عناصر مسلح پس از ورود به این منطقه به اموال عمومی و ساکنان آن آسیب های جدی وارد کرده بودند ، اما ارتش سوریه موفق شد که آن را به طور کامل از عناصر مسلح پاکسازی کند.

ارتش سوریه همچنین پس از درگیری با گروه های مسلح مستقر در تپه های منطقه ابومکه، این منطقه را نیز از عناصر مسلح پاکسازی کرد.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش منطقه جبل القلیعه را نیز از عناصر مسلح پاکسازی کرد. این منطقه از مناطقی به شمار می رفت که عناصر مسلح از آن طریق سلاح های خود را تهیه می کردند.
نیروهای سوری همچنین تپه تل العمودین و جبل الخضر را به طور کامل از دست عناصر مسلح آزاد کرد و به پیش روی به سمت دیگر تپه های راهبردی در منطقه لاذقیه ادامه داد.

11:44        17/06
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها