طومار جنبش تمرد در مصر برای لغو کمپ دیوید

طومار جنبش تمرد در مصر برای لغو کمپ دیوید
يکشنبه 27 مرداد 1392 - 15:10

العالم، قاهره - جنبش تمرد مصر پس از نقش آفرینی در برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری، هم اکنون تلاش می کند تا برای لغو معاهده کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی طوماری را از امضاهای مردم تهیه کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد منیب" از مسئولان ارشد حزب الکرامه مصر، گفت: این اقدام خوب و قابل احترام است. اگرچه این امر در حیطه اختیارات حکومت است اما جنبش های مردمی می توانند نقش خود را ایفا کنند. دیدیم که جنبش مردمی به گروهی که به اراده ملت مصر احترام نمی گذاشت، سیلی زد و محمد مرسی را برکنار کرد.

منیب افزود: پیش روی ما جنگی تمام عیار بین ملت های جهان سوم در برابر آمریکا و حامیانش در جریان است؛ در مقابل ما دولت آمریکا قرار دارد که از حمایت از دست پرورده اش ( رژیم صهیونیستی) برای بهره بردن از منافع منطقه دست نمی کشد.

در همین حال یکی از مسئول ارشد اخوان المسلمین مصر تاکید کرد که این گروه بازگشت دوباره نظامیان به قدرت را هرگز نمی پذیرد.

" ایمن ناهد" از مقامات ارشد حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین مصر گفت: اخوان المسلمین بار دیگر به قدرت باز خواهد گشت و تداوم تظاهرات اعضا و حامیان این گروه نشان می دهد که ملت مصر هرگز بازگشت دوباره نظامیان به قدرت را نخواهند پذیرفت.

وی افزود: با وجود برخورد خشونت آمیز ارتش مصر با معترضان مسالمت جو، می بینیم که مردم در تظاهرات شرکت می کنند، شهدای خود را به خاک می سپارند و بار دیگر به خیابان ها می آیند. هم اکنون در قلب قاهره و بسیاری از استان های دیگر تظاهرات سراسری در جریان است.

ایمن ناهد تاکید کرد: تظاهرات مسالمت آمیز حقی است که در قوانین و موازین بین المللی تضمین شده است.

 18-23:18
 

پربیننده ترین خبرها