انتقام گرفتن از شهروندان در زندانهای بحرین

انتقام گرفتن از شهروندان در زندانهای بحرین
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 10:56

گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی با اقدام غیرمنتظره مسئولان زندان الحوض الجاف در جلوگیری از ملاقات آنها با بستگان خود در این زندان روبرو شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این خانواده ها براساس زمان مشخص ملاقات هفتگی راهی زندان شدند اما به طور غیرمنتظره ازملاقات آنها با بستگانشان در زندان جلوگیری شد.
درخواست خانواده زندانیان برای این ملاقات براساس برنامه هفتگی زندان صورت گرفت اما مسئولان زندان گفتند که امروز (روز یکشنبه) نمی توانند با بستگان خود ملاقات کنند.
تعدادی از این خانواده ها از لغو ملاقات شکایت داشتند زیرا با توجه به حوادث جمعه گذشته در زندان الحوض الجاف در نگرانی به سرمی برند زیرا در این روز بازداشت شدگان بند 10 مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
بخش آزادیها و حقوق بشر جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: این ممانعت قابل توجیه نیست و برخوردی ظالمانه و غیرقابل قبول به شمار می رود؛ زیرا یکی از حقوق اساسی زندانیان و خانواده های آنها را نقض می کند؛ زندانیانی که بیشتر حقوق قانونی و انسانی طبیعی از آنها سلب شده است.
وفاق با تأکید بر اینکه مسئولان زندانها و بازداشتگاه ها نباید برخوردی انتقام جویانه با شهروندان داشته باشند، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندان اهرمی نیست که مسئولان بخواهند از آن برای انتقام جویی سیاسی و اعمال محدودیت علیه آنها استفاده کنند؛ این انتقام جویی باید فورا متوقف شود و زندانیان و خانواده های آنها لازم است که بتوانند با یکدیگر ملاقات کنند و به سلب حقوق اساسی زندانیان پایان داده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها