حمله سنگین روزنامه حامی اردوغان به سران عرب

حمله سنگین روزنامه حامی اردوغان به سران عرب
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 19:26

پس از سرنگونی حکومت محمد مرسی رئیس جمهور اخوانی مصر با حضور مردم، جریان‌های سیاسی و با همکاری ارتش مصر؛ روابط میان کشورهای سنی منطقه که در مقابل محور مقاومت قرار داشتند، به شدت به هم خورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم از زمان سرنگونی دولت مرسی و زندانی شدن ده‌ها نفر از اعضای جریان اخوان المسلمین، روابط قاهره – آنکارا بحرانی شده و پس از حمله نیروهای امنیتی مصر به تجمع اخوان در میدان‌های النهضه و رابعه العدویه، این روابط به مرحله انفجار و فراخواندن سفرای دو طرف رسید.
در این میان علاوه بر حملات مداوم سران حزب عدالت و توسعه به اقدام نظامیان مصری در سرنگونی مصری که با ناامیدی کامل صورت می‌گیرد، رسانه‌های نزدیک به این حزب نیز در طول چند روز گذشته بار حملات خود به دولت موقت مصر از یک سو و کشورهای حامی این دولت در جهان عرب از سوی دیگر را به شدت افزایش داده‌اند.
روزنامه ینی شفق نزدیک به حزب عدالت و توسعه در شماره امروز دوشنبه خود رئیس دولت امارات متحده عربی، شاه سعودی، امیر کویت، شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به شدت مورد حمله قرار داده و آنها را "مزدبگیران محور شر"، خوانده است.
ینی شفق با چاپ عکس این افراد در صفحه اول خود، تاکید کرده است که این افراد شریک جرم در ریختن خون شهروندان مصری با حمایت مالی از عوامل کودتا علیه دولت قانونی مرسی هستند.
گفتنی است پس از برکناری مرسی و سرنگونی دولت او، اردوغان به همراه داوود اوغلو سنگین‌ترین حملات را به ارتش و دولت موقت مصر داشتند و از سوی دیگر روابط ریاض – آنکارا که به دلیل همکاری در بحران سوریه و حمایت از گروه‌های تفکیری و تروریستی بهبود یافته بود، به شدت بحرانی شد و مقامات دو کشور در تماس‌های تلفنی مواضع یکدیگر را مورد حمله قرار می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها