کشتار مردم لاذقیه با سلاح سرد در یکشنبه سیاه

کشتار مردم لاذقیه با سلاح سرد در یکشنبه سیاه
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 15:53

العالم، لاذقیه - عملیات اخیر نیروهای ارتش سوریه در پاکسازی حومه لاذقیه از وجود گروه های مسلح و تروریستی، از جنایت هولناک این گروه ها در این منطقه پرده برداشت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جنايت سحرگاه يكشنبه و از روستاي باروده و مزارع آن آغاز شد. صدها تروريست در ساعاتي كه مردم در خواب بودند با ورود به روستا و مناطق اطراف آن و حمله به روستائيان آنها را از خانه های خود بيرون كشيدند، بعضي ها را سر بريدند و تعدادي را هم به اسارت گرفتند.

در اين منطقه حدود 150 نفر از جمله "شيخ بدرالدين مهيب غزال" از علماي سرشناس و مورد احترام مردم به اسارت گرفته شدند و تا اين لحظه هيچ خبري از آنان در دست نيست؛ و فقط ويدیویی منتشر شد كه آنها را در حالي كه پرچم سياه القاعده پشت سرشان قرار گرفته، نمایش می دهد.

در یکشنبه سیاه و روزهای پس از آن هم در روستاي بلوطه، ترور سازماندهي شده شهروندان به هدف فتنه انگیزی ادامه یافت.

سایت "الحدث نيوز" گزارش داد در اين جنايات از اسلحه سرد از جمله سرنيزه، ساطور، خنجر، تبر و شمشير استفاده شد، و بيش از 25 تن از اهالی روستا درحالیکه سرهایشان بریده شده بود در يك گور دسته جمعي دفن شدند.

در این جنایت علاوه بر كشتار بي رحمانه و هتك حرمت زنان، تعداد بسیاری از اهالي ناپدید شدند که هیچ اطلاعي از سرنوشتشان در دست نيست؛ برخي منابع نیز از كشته شدن بيش از 40 نفر در اين منطقه خبر مي دهند كه يكي از آنها "كريم محرز سليم" است كه سرش گوش تاگوش بريده شد و پیکر بی جان او در كنار جسد همسرش سعدي دوام كه دست و پايش را با تبر قطع كرده بودند، یافته شد.

این كشتار با هدف فتنه انگیزی از دوماه قبل با كمك هاي مالي سلفي هاي افراطی كويت ازجمله "شافي العجمي" برنامه ريزي شده بود، و سرانجام توسط گردان هاي موسوم به "احرارالشام" وابسته به شاخه به "امارت اسلامي شام" و گردان هاي القاعده از جمله "نصر المظلوم" و جنبش "مجاهدان ساحل" اجرا شد.

اين گروههاي سفاك در اقدامي هماهنگ بعد از تجاوز به زنان سوری آنان را با سلاح سرد به قتل رسانده اند.

در 14 اوت بوي مرگ همه جا را فراگرفت و فاجعه یکشنبه سیاه را در لاذقیه رقم زد. هيچ روستايي در منطقه از كشتار وهابيون در امان نماند و در ريف صلنفه هم در اثر اين اقدامات وحشيانه 130 شهروند كشته شدند.

اما مساله به همين جا ختم نمي شود منابع رسانه اي از وجود حدود 200 جسد ناشناس در مراكز درماني لاذقيه خبر مي دهند، كه به دليل تجزيه اجساد يا عمق آسيب ها قابل شناسايي نيستند و جسد اغلب آنها مثله شده است.

تعداد نهایی قربانیان اين كشتار جمعي در حومه لاذقيه طي دو هفته اخير هنوز مشخص نيست، اما منابع وابسته به الحدث نيوز پيش بيني كردند بيش از 450 نفر كشته شده باشند و بسياري از مفقودان نيز احتمالا درگورهاي جمعي دفن شده اند.

پربیننده ترین خبرها