طرح تشدید اعتراضها درواکنش به بازداشت رهبر اخوان

طرح تشدید اعتراضها درواکنش به بازداشت رهبر اخوان
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 18:53

قاهره، العالم ـ ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت در واکنش به بازداشت دبیرکل اخوان المسلمین تاکید کرد که فعالیتهای میدانی و تظاهرات ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت؛ زیرا "ملت آنها را اداره می کند".

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری العالم، ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت خاطرنشان کرد که ملت مصر در برابر کودتا سرخم نمی کند و به فعالیتهای مسالمت آمیز خود در اعتراض به کودتا و نیز برای بازپس گیری مشروعیت، ادامه می دهد.

تلویزیون مصر دیروز اعلام کرد که پس از مدت‌ها فرار و مخفی شدن، محمد بدیع، رهبر گروه اخوان‌‌المسلمین، بازداشت شد.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت در نشستی مطبوعاتی خواستار تحویل جنایتکاران به عدالت و تشدید نافرمانی مدنی شد و این در حالی است که احزاب مخالف محمد مرسی ، رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر، حمایت خود را از مقامات مصری در مقابله با آنچه که آن را خشونت سازمان یافته از سوی اخوان المسلمین نامیدند، اعلام کردند.

در سایه افزایش درگیریها میان هواداران مرسی و مخالفانش، این خون ملت مصر است که همواره تحت عنوان نیروهای نظامی در منطقه سینا و یا هواداران اخوان المسلمین در خیابان های مصر ریخته می شود.

در همین زمینه، ائتلاف ملی حامی رییس جمهور معزول در نشستی با ارائه یک نمای کلی از حوادثی که آن را کودتا علیه مشروعیت خواند، یک "نقشه راه" برای تشدید اقدامات اعتراض آمیز ارائه کرد.

این ائتلاف همچنین تصریح کرد که به رغم بازداشت دبیر کل اخوان المسلمین، فعالیتهای میدانی و اعتراضات مسالمت آمیز ادامه خواهد داشت زیرا مردم خود این فعالیت ها را اداره می کنند.

"مجدی قرقر" عضو ائتلاف حمایت از رییس جمهور معزول مصر نیز اظهار داشت: به طور قطع نبود دبیر کل اخوان المسلمین بر فعالیتهای اعتراضی تاثیری نخواهد گذاشت، این فعالیتها بیش از آنکه حزبی باشد، مردمی است.

وی تاکید کرد که این ملت است که فعالیتها را اداره می کند و ائتلاف فقط یک هماهنگ کننده و راهنما است زیرا ملت صاحب این انقلاب است.

گروه های مخالف نیز به نوبه خود بر حمایت از تلاشهای نظام حاکم برای مقابله با آنچه که آن را خشونت سازمان یافته از سوی اخوان المسلمین خواندند، تاکید و خاطرنشان کردند که  اراده مردمی در موج دوم انقلاب، گروه اخوان المسلمین را سرنگون کرد.

"حماده کاشف" عضو جبهه 30 ژوئن با اعلام حمایت از تلاشهای دولت مصر، تاکید کرد که موج دوم انقلاب در 30 ژوئن علیه اخوان المسلمین و برای سرنگونی نظام آنها برپا شد.

وی افزود: اخوان المسلمین نمی خواهد اراده مردمی که  آنها را سرنگون کرد، به رسمیت بشناسد و در مقابل به اغتشاشات و آشوب دامن می زند و ما کاملا با این اغتشاشات مخالفیم.

میدان التحریر پس از اینکه کمیته های مردمی آن را تخلیه و زره پوشهای ارتش آنجا را ترک کردند، به روال طبیعی خود بازگشته و خودروها از هر جهت در این میدان به سهولت در حال رفت و آمد هستند.


23:32

پربیننده ترین خبرها