واکنش روسیه به ادعای بمباران شیمیایی حومه دمشق

واکنش روسیه به ادعای بمباران شیمیایی حومه دمشق
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 20:45

روسيه ادعاهاي مخالفان سوري درباره استفاده ارتش این کشور از سلاح شيميايي در ريف دمشق را اقدامي تحريك آميز توصيف كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، الكساندر لوكاشيويچ سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه روسيه ساعتی پیش (عصر چهارشنبه) اعلام کرد: انتشار خبرهايي درباره استفاده ارتش سوريه از سلاح هاي شيميايي به محض شروع فعاليت گروه كارشناسان سازمان ملل در سوريه، اقدامي تحريك آميز است كه "از قبل براي آن برنامه ريزي شده است".

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: به نظر می رسد که این مساله نمی تواند تصادفی باشد، پیشتر نیز ادعاهایی  به نقل از منابع مخالفان درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی مطرح شد؛ اما این ادعاها مورد تایید قرار نگرفت و تمام این مسایل ما را به تفکر وامی دارد که با یک اقدام تحریک برانگیز دیگری روبرو هستیم که از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود".

وی افزود: همزمان بودن این خبرها با آغاز فعالیت تیم کارشناسان سازمان ملل برای تحقیق در اطلاعات حاکی از استفاده از سلاح شیمیایی، نشان دیگری در تایید این فرضیه است.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد که مسکو بر این باور است که باید تحقیقاتی منطقی و حرفه ای در این باره صورت گیرد.

لوکاشیفیچ تصریح کرد: ما بار دیگر از همه کسانی که می توانند بر عناصر مسلح افراطی تاثیر بگذارند، می خواهیم تمام تلاش خود را برای پایان دادن به این اقدامات تحریک آمیز و جلوگیری از کاربرد سلاح شیمیایی به کار گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: جالب توجه آن است که رسانه های منطقه ای گویی که فرمانی دریافت کرده باشند، به سرعت اقدام به یک حمله شدید رسانه ای کردند و دولت سوریه را مسؤول این امر دانستند".

وی هدف از این حمله رسانه ای را به شکست کشانیدن نشست ژنو2 درباره حل بحران سوریه دانست و گفت: به نظر می رسد تمام این مسایل تلاشی برای ایجاد بهانه ای برای درخواست از شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت از مخالفان نظام است و هدف بعدی، از بین بردن همه فرصت های برپایی نشست ژنو است.

قرار است در 28 ماه اوت (6 شهریور) کارشناسان روس و امریکایی نشستی مقدماتی برای نشست ژنو برگزار کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها