پشت پرده حمله شیمیایی به حومه دمشق+ فیلم

پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 13:21

العالم - کارشناسان سیاسی معتقدند دلیل متهم کردن سوریه به استفاده از گاز شیمیایی در حومه دمشق، مجبور کردن ارتش به توقف عملیات نظامی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان با آغاز فعالیت کمیته حقیقت یاب بین المللی در سوریه درباره استفاده از سلاح های شیمیائی، حملات رسانه ای علیه ارتش آغاز شده است و رسانه های هوادار مخالفان، ارتش را به استفاده از گازهای سمی متهم می کنند.

کارشناسان سیاسی معتقدند حملات رسانه ای در پی عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ریف دمشق و تلفات سنگین گروه های مسلح آغاز شده است.

حمیدی العبدالله کارشناس سیاسی سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ادعای استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیائی درپی حمله ارتش به مواضع گروه های مسلح مطرح شده است.طرف هائی که حملات رسانه ای را هدایت می کنند، تلاش می دارند کمیته حقیقت یاب را از مأموریت اصلی خود بازدارند و با تأکید بر لزوم دخالت خارجی در سوریه درپی نجات گروه های مسلح هستند.

گروه خبری شبکه العالم که وارد مناطق نزدیک به محل مورد ادعای حمله شیمیایی شده است، این ادعا را رد می کند.یک منبع نظامی به خبرنگار العالم، گفت: نیروهای ارتش چند عملیات در منطقه المعظمیه و داریا اجرا کردند و بخش وسیعی از المعظمیه را آزاد کردند.

وی افزود : شبکه های خبری مغرض اخباری را مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیائی یا بیولوژیک و غیره منتشر می کنند، در حالی که این اخبار صحت ندارد و ما هم اکنون در نزدیکی المزه در مرکز منطقه المعظمیه هستیم و چیزی که صحت ادعای استفاده ارتش از سلاح های شیمیائی را تأیید کند، وجود ندارد.

مخالفان در حالی نظام سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم می کنند که کمیته حقیقت یاب منحصر به تحقیق درباره استفاده یا عدم استفاده از سلاح های شیمیائی از جمله گاز سارین است و مأموریت آنها شامل مشخص کردن طرف استفاده کننده از سلاح های شیمیائی نیست.

با وجود اینکه برخی رسانه ها مدعی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیائی در منطقه المعظمیه هستند، اما منابع نظامی تاکید می کنند که ارتش از سلاح های شیمیائی استفاده نکرده است.

کارشناسان سیاسی معتقدند هدف از پخش شایعه استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیائی زیرفشار گذاشتن نظام دمشق برای متوقف کردن عملیات نظامی است، عملیاتی که در اکثر مناطق استان ریف دمشق اجراء می شود.

21-23:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها