دلیل ساختگی بودن تصاویر حمله شیمیایی در سوریه

دلیل ساختگی بودن تصاویر حمله شیمیایی در سوریه
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 20:29

العالم ، دمشق - کارشناس سیاسی و حقوقی سوری در واکنش به تصاویر پخش شده از قربانیان حملات شیمیایی مورد ادعا در حومه دمشق، گفت: اگر حملات به حدی گسترده بوده که چنین تلفات عظیمی داشته است، جمع آوری اجساد با آن سرعت در منطقه امکان پذیر نخواهد بود.

"عفیف دله" روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: ادعای مخالفان درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه  "غوطه" شرقی در استان ریف دمشق، نوعی جنگ رواني برای تحت الشعاع قرار دادن ماموريت هیأت تحقیق سازمان ملل است.

وی تأکید کرد: پیش از این نیز هنگام ورود هیأت حقیقت یاب اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه، دروغ های و اتهامات فراوانی مطرح شد و رسانه ها و كشورهاي حامي تروريست ها به اين ادعاها و دروغ بافي ها دامن زدند.

این تحلیلگر حقوقی و سیاسی سوری افزود: اين اتهامات و ادعاها اصولا بر مبنای منطق و عقل سليم مطرح نمی شود؛ در این مناطق درگیری های پراکنده ای روی می دهد و ارتش در همه جای آن حضور دارد، بنا براین اگر ارتش در این مناطق از گازهای شیمیایی استفاده کند، خود هم دچار تلفات قابل توجهی می شد.!

وی خاطرنشان کرد: همكاري با هیأت تحقیق سازمان ملل به نفع سوریه است.

عفیف دله گفت: اینگونه اتهامات همیشه از سوی مخالفان در زمانی مطرح می شود که سازمان ملل در خاک سوریه در حال تحقیقات است، زیرا آنها می کوشند شکست در برابر ارتش را جبران کرده و ارتش را بدنام کنند، اما كسي فريب آنها را نمي خورد.

این كارشناس سوري تاكيد كرد: مخالفان اين فيلم ها و عکس ها را از قبل آماده كرده بودند. اگر واقعاً، حمله شيميايي شده بود كسي نمي توانست اجساد را به اين شكل موجود در تصاوير جمع آوری كند و به اين سرعت و شتاب از آنها تصوير برداري كند، زيرا سلاح هاي شيمايي بسيار خطرناك هستند. بنابراين، مخالفان و افراد مسلح براي تحریف افكار عمومي با استفاده از رسانه هاي حامي تروريست با خون كساني كه خود آنها را به قتل رسانده اند، تجارت مي كنند.

وي تاكيد كرد: مخالفان و افراد مسلح به علت پيشرفت هاي گسترده ارتش سوريه دچار سردرگمي شده اند و با طرح اين اتهامات براي فرار به جلو تلاش مي كنند. اما همین جنايات اخیر برای روشن شدن هویت آنها كافي است.

پربیننده ترین خبرها