گروه جدا شده از القاعده اعلام موجودیت کرد

گروه جدا شده از القاعده اعلام موجودیت کرد
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 20:37

گروه "چهره پوشان" به سرکردگی "المختار بلمختار" معروف به "بلعور"، از تشکیل گروهی جدید به نام "المرابطون" ( مرزبانان ) خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه چهره پوشان پس از اعلام انحلال این گروه و پیوستن به گروه "توحید و جهاد در غرب آفریقا" به سرکردگی احمد ولد عامر معروف به "احمد التلمسی" تأکید کردند که گروه المرابطون را تشکیل داده است.

"المختار بلمختار" و "احمد ولد عامر" سرکردگان این دو گروه که در شمال مالی می جنگند و از سازمان القاعده در سرزمین مغرب عربی جدا شده اند، پس از تشکیل گروه المرابطون اعلام کردند که از ریاست گروه، به نفع شخصی دیگر کنار می روند، که نام آن شخص اعلام نشد.

منابع آگاه به خبرگزاری نواکشوت اعلام کردند که سرکرده جدید که از بلمختار و ولد عامر بیعت گرفته، از جنگجویان سابق در افغانستان است که در جنگ بر ضد شوروی در دهه هشتاد قرن گذشته و همچنین در جنگ با نیروهای آمریکایی در افغانستان در سال 2002 شرکت داشته است و مدتی پیش به "ازواد" رسیده و در درگیری با نیروهای فرانسوی یکی از فرماندهان این گروه بود.

گروه المرابطون، فرانسه و هم پیمانان این کشور در منطقه را تهدید کرد و همگان را به حمله به منافع فرانسه در همه مناطق فراخواند و این کار را واجب شرعی دانست و تأکید کرد که باید به حمله صلیبی ها به کشورهای اسلامی واکنش نشان دهند.

این بیانیه توسط شخصی تحت عنوان " امیر گروه المرابطون " امضا شده است.

گروه "چهره پوشان" در ماه نوامبر سال 2012 از سازمان القاعده در سرزمین مغرب عربی جدا شد. موسس این گروه، بلمختار گردان "امضا کنندگان با خون" را تشکیل داد و عملیات گروگان گیری ده ها تن از کارکنان غربی در تاسیسات گازی منطقه "عین آمیناس" در جنوب الجزایر در ژانویه 2012 را برعهده گرفت. در این عملیات، شمار زیادی از گروگان گیران و گروگان ها کشته شدند. این گردان همچنین، با هماهنگی گروه توحید و جهاد که در سال 2011 از سازمان القاعده جدا شده بود، حملاتی را ضد شهرهای آغادیز، آرلت و نیامی در کشور نیجر، انجام داد.

26

پربیننده ترین خبرها