اعترافات جنجالی برادر سرکرده القاعده در مصر

اعترافات جنجالی برادر سرکرده القاعده در مصر
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 20:46

روزنامه مصری "الدستور" چکیده ای از مهم ترین اعترافات برادر سرکرده القاعده را در برابر دادستانی کل مصر منتشر کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه به نقل از منبع آگاه فاش کرد که "محمد الظواهری" رئیس جنبش "الجهاد" مصر به دریافت 25 میلیون دلار از "خیرت الشاطر" معاون دبیرکل اخوان المسلمین برای انجام عملیات تروریستی در سینا اعتراف و تاکید کرده که برخی از اعضای جنبش "جهاد"، به دستور الشاطر در کشتن سربازان در رفح در ماه رمضان سال گذشته و همچنین ربوده شدن سربازان مصری دست داشتند.

به گفته این منبع آگاه، الظواهری همچنین اعتراف کرده است که "طارق" و "عبود الزمر" از سران گروه های سلفی افراطی مصر که رابط او و الشاطر بوده اند، آموزش ها و دستورهای لازم را به او و اعضای گروه "جهاد" منتقل می کردند.

الظواهری همچنین مدعی شد که اخوان المسلمین نقشه ای چهار مرحله ای برای مصر دارد که مرحله نخست آن، ایجاد هرج و مرج و شایعه پراکنی برای تحریک افکار عمومی و آسیب رساندن به شهروندان و ایجاد ترس و وحشت میان آنان از طریق آتش زدن موسسه های دولتی است. شایعه پراکنی برای این مرحله نیز از طریق اجاره کردن برخی شبکه های فلسطینی و پرداخت پول های هنگفت به آن ها، از جمله الجزیره و به دستور کشور قطر انجام می شود.

وی افزود: مرحله دوم، خسته کردن ارتش و پلیس از طریق درگیری با آن ها و تلاش برای کشتن تعداد هر چه بیشتری از آنان استوار است تا چهره ای ضعیف از آن ها ارائه شود، در این شرایط اگر ارتش هوداران و اعضای اخوان را بکشد، از این مساله برای جریان سازی ضد ارتش در رسانه های بیگانه بهره برداری می شود.

الظواهری مرحله سوم را تلاش خارجی گروه اخوان المسلمین از طریق برخی کشورهای اتحادیه اروپا که هوادار این گروه هستند، دانست و گفت: اخوان المسلمین در این مرحله، از کشورهای اروپایی درخواست می کند از طریق ایجاد منطقه پرواز ممنوع و تحریم های اقتصادی و متوقف کردن کمک های مالی به ویژه از سوی آمریکا به مصر، دولت را تحت فشار قرار دهند.

به گفته منبع آگاه، الظواهری، مرحله چهارم نقشه اخوان المسلمین را مرحله غافلگیری توصیف کرده است که برای بسیاری روشن نیست؛ این مرحله عبارت از ورود طالبان و سازمان القاعده به سینا است. این مرحله عملا اتفاق افتاده و گواه آن، بازداشت شماری از شخصیت های افغان و پاکستانی در سینا به دست نیروهای امنیتی مصر است.

26

پربیننده ترین خبرها