واکنش تشکیلات بین المللی اخوان به بازداشتها در مصر

واکنش تشکیلات بین المللی اخوان به بازداشتها در مصر
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 19:40

دبیر کل تشکیلات بین المللی گروه اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که این گروه سرنگون نشده و هرگز سرنگون نخواهد شد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " ابراهیم منیر " گفت: به همه کسانی که گمان می کنند این تشکل بین المللی با از بین رفتن یک ستون فکری از بین خواهد رفت اعلام می کنم؛ بحرانی که اخوان المسلمین با آن مواجه شده است، به نابودی این گروه منجر نخواهد شد.

وی در مصاحبه با روزنامه "المصری الیوم" افزود: از سال 1928 هر گاه که اخوان المسلمین با مشکلی روبرو شده، گفته می شود که کار این گروه دیگر تمام است، ولی هیچ کسی نتوانسته است که این گروه را ساقط کند".

وی اظهار داشت: آنچه در مصر روی می دهد، کودتایی طراحی شده از سوی ارتش با کمک برخی از طرف های خارجی و درصدر آن امارات و احمد شفیق است.

ابراهیم منیر با بیان اینکه اخوانی ها هرگز درصدد رسیدن به قدرت نبوده اند و تلاش کرده اند تا برخی از شخصیت ها مانند طارق البشری را برای ریاست جمهوری نامزد و از وی حمایت کنند ، افزود: اخوانی ها خواستار پایان دادن به حکومت نظامی در مصر و مانع شدن در برابر بازگشت بقایای رژیم سابق به راس قدرت بوده اند، به همین دلیل بود که وارد عمل شدند و محمد مرسی را معرفی کردند.

این مسئول ارشد گروه اخوان المسلمین درباره بازداشت محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین در مصر اظهار داشت: من مخالفت خود را با موج بازداشت اعضای این گروه اسلامی اعلام می دارم ، این اتهامات در راستای اقدامات تحریک آمیز و انتقام جویانه علیه اخوان المسلمین صورت می گیرد و با توجه به اینکه مدارک و ادله قانونی و کیفری واقعی برای بازداشت اعضای اخوان المسلمین وجود ندارد ، باید بگویم که بازداشت آنان محکوم و مردود است.

وی اظهار داشت گروه اخوان المسلمین دارای افکار و رویکردی مسالمت آمیز است و تاریخ طولانی آن بهترین دلیل برای تکذیب همه دروغ های منتشر شده علیه این گروه مبنی بر دست زدن به اقدامات
تروریستی ضد بشری و ارتکاب جنایت است.

وی تصریح کرد: اخوان المسلمین در سطوح مختلف رسانه ای و سیاسی تلاش می کند تا چهره منفی و مخدوش شده ای را که رسانه های مصری و مسئولان فعلی حاکم در کشور سعی در نشان دادن آن به افکار عمومی دارند ، تصحیح کند و تلاش مسئولان حاکم را برای القای اینکه تظاهرات 30 ژوئن انقلاب مردمی بوده است، با شکست مواجه کند.

وی ادامه داد: به رسانه های غربی اعلام کرده ایم که تحولات اخیر مصر، کودتایی نظامی و تمام عیار توسط ارتش و برای تغییر نظام در کشور بود.

ابراهیم منیر همچنین خبرهای منتشر شده درخصوص برگزاری ِنشست ِسران تشکیلات بین المللی گروه اخوان المسلمین در ماه گذشته در شهر استانبول ترکیه را تکذیب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها