قاتل روستانشینان افغان از مجازات اعدام گریخت

قاتل روستانشینان افغان از مجازات اعدام گریخت
شنبه 2 شهريور 1392 - 10:42

العالم - نظامی آمریکایی که دو سال پیش 16 شهروند افغان را به قتل رسانده بود، با حکم دادگاه از مجازات اعدام گریخت و به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروهبان "رابرت بالز" سحرگاه روز یکشنبه 21 اسفند سال 1390 شبانه از پایگاه خود در منطقه پنجوایی ولایت قندهار خارج شد و با وارد شدن به روستایی نزدیک پایگاهش مردم بی دفاع را به رگبار بست. در این حمله 16 نفر که بیشترشان زن و کودک بودند کشته شده، و دست کم 6 تن دیگر زخمی شدند.

وی بلافاصله از افغانستان به آمریکا انتقال یافت و در پایگاه نظامی فورت هود بازداشت شد. حکم بالز روز گذشته صادر شد و با توجه به اینکه وی در ماه ژوئن به کشتار غیرنظامیان افغان اعتراف کرده بود، از اعدام رهایی یافت و به حبس ابد محکوم شد.

بالز پنج شنبه گذشته از خانواده های قربانیان عذرخواهی کرد و گفت برای کشتار شهروندان افغان هیچ دلیلی نداشته است. منابع خبری پیش از این از توافق دادستان با این جنایتکار برای اقرار به گناه و فرار از مجازات اعدام خبر داده بودند.

جی مورس دادستان نظامی دادگاه فورت هود قبل از آغاز مشورت و تصمیم گیری هیأت منصفه ، برای این جنایتکار آمریکایی "حبس ابد بدون امکان عفو" درخواست کرده بود. با این حال اگر وی درخواست تسهیل حکمش را دهد و ارتش آمریکا موافقت کند، می تواند درخواست آزادی کند. از سوی دیگر این جنایتکار می تواند پس از 20 سال درخواست آزادی مشروط دهد.

خانواده قربانیان افغان به صدور حکم دادگاه اعتراض کرده و می گویند این مجازات برای بالز کافی نیست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها