روسیه: مخالفان مسلح از گاز سارین استفاده کرده اند

روسیه: مخالفان مسلح از گاز سارین استفاده کرده اند
شنبه 2 شهريور 1392 - 19:49

بر خلاف هجمه تبلیغاتی رسانه های حامی تروریست ها در سوریه، گروه های مسلح تروریست در سوریه عامل استفاده از گاز سمی سارین علیه غیرنظامیان در منطقه الغوطه الشرقیه در استان ریف دمشق هستند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، تصاویر ویدیویی را به نقل از پایگاه های مخالفان سوری پخش کرد که در آن گروه های مسلح در مورد انتقال و استفاده از گاز کشنده سارین با یکدیگر گفتگو می کنند.

شبکه روسیا الیوم همچنین با اشاره به تصاویر منتشر شده از موشکی که گفته می شود حامل کلاهک شیمیایی و متعلق به ارتش سوریه بوده است، افزود: در واقع این تصاویر قدیمی است و مخالفان سوری پیش از این تصاویر این موشک را در مورد حمله به شهر حمص پخش کرده بودند.

روسیا الیوم همچنین با اشاره به جنگ روانی علیه سوریه افزود: در پایگاه اینترنتی یوتیوب تصویر نوزادی پخش شد که گفته می شود بر اثر استنشاق گازهای سمی در حال مردن است.

شبکه تلویزیونی روسیه در باره جعلی بودن این تصویر نیز خاطرنشان کرد: ابتدا این سوال مطرح است که چه کسی توانسته با صبر و حوصله از این کودک در این شرایط هولناک تصویربرداری کند. مساله دیگر آن که تاریخ این تصویر مربوط به بیستم ماه اوت یعنی یک روز قبل از اعلام استفاده از سلاح شیمیایی در ریف دمشق است. بنابراین مشخص نیست که این تصویر مربوط به کجاست و علت مرگ این نوزاد چیست.

همزمان با آغاز فعالیت کمیته حقیقت یاب بین المللی در سوریه درباره استفاده از سلاح های شیمیایی، حملات رسانه ای علیه ارتش سوریه آغاز شده است و رسانه های هوادار مخالفان، ارتش را به استفاده از سلاح شیمیایی و گازهای سمی متهم می کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها