هشدار به واشنگتن؛

حمله به اسراییل، پاسخ تجاوز آمریکا به سوریه

حمله به اسراییل، پاسخ تجاوز آمریکا به سوریه
شنبه 2 شهريور 1392 - 20:58

دمشق، العالم - معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه هشدار داد که هرگونه تجاوز آمریکا علیه کشورش، به گسترش جنگ و درگیری به خارج از مرزهای سوریه منجر خواهد شد.

"خلف المفتاح" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که هرگونه تجاوز آمریکا به سوریه، پیامدهای منفی برای منطقه خواهد داشت و چه بسا زمینه ساز ورود منطقه به مرحله "جنگ جهانی" شود.

وی گفت: آمریکا قادر به تجاوز به سوریه نیست، زیرا قدرت پاسخ گویی سوریه به هرگونه تجاوز آمریکا شفاف خواهد بود و به دنبال این تجاوز، رژیم صهیونیستی که دولت آمریکا را برای حمله به دمشق تحریک می کند، هدف قرار خواهد گرفت.

المفتاح با بیان این که غرب و از جمله آمریکا از مدت ها پیش در صدد یافتن بهانه برای دخالت نظامی در سوریه هستند، افزود: دشمنان سوریه که از سقوط نظام سیاسی دمشق ناامید شده اند، اینک با متهم کردن ارتش به استفاده از سلاح شیمیایی، در صدد دخالت نظامی در این کشور هستند.

وی در  واکنش به اشاره غیر مستقیم آمریکا به حمله نظامی علیه سوریه تاکید کرد که نباید این موضع گیری های واشنگتن نادیده گرفته شود زیرا آمریکا و متحدانش حامیان اصلی گروه های مسلح در سوریه هستند.

معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان این که آمریکا موضع ثابتی در قبال بحران سوریه ندارد و برای فرسایش توان سوریه و مقاومت تلاش می کند، گفت: واشنگتن با توجه به موفقیت های ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها، درصدد است تا با دخالت مستقیم، معادله کنونی را در سوریه تغییر دهد.

پربیننده ترین خبرها