هشدار روسیه در باره دخالت نظامی در سوریه

هشدار روسیه در باره دخالت نظامی در سوریه
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 18:00

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه دخالت نظامي در سوريه بدون تفويض سازمان ملل نقض خطرناك قوانین بين المللي است.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، وزیر امور خارجه روسیه در شرایطی که زمزمه تدارک آمریکا وبرخی دیگر از کشورهای غربی برای دخالت نظامی در سوریه به بهانه استفاده دمشق از سلاح شیمیایی شینده می شود، در سخنانی که به صورت مستقیم از العالم نیز پخش شد، تاکید کرد که غرب سعي مي كند به هر شيوه اي بر سر راه فعاليت كارشناسان سازمان ملل در سوريه مانع تراشي كند.
لاوروف گفت: برخي تصاوير ثابت مي كند كه ماده اي سمي در الغوطه در ريف دمشق بكار رفته است كه شبيه به موادی است که توسط گلوله های خمپاره از سوی گروه های مسلح در حومه حلب بكار گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد که بايد بحران سوريه را با تعقل و ايجاد شرايط مصالحه حل و فصل كنيم زیرا استفاده از زور ممكن است به تشديد اختلافات در جهان اسلام منجر شود.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: اشتباهي بزرگ است كه مخالفان در سوريه حكومت كنند و اين امر به جنگي داخلي منجر خواهد شد.
وی افزود: معاذ الخطيب، رییس پیشین ائتلاف "ملی" معارضان سوریه پس از آنكه با گفتگو با دولت سوريه بدون پيش شرط موافقت كرد، بركنار شد.
لاوروف همچنین خاطرنشان کرد: فعاليت ناظران عرب در سوريه پس از آنكه به نتايجي منطقي در پاييز گذشته دست يافتند، به حالت تعليق درآمد.
 

پربیننده ترین خبرها