لاوروف: اتهام غرب علیه سوریه بدون مدرک است

لاوروف:  اتهام غرب علیه سوریه بدون مدرک است
دوشنبه 4 شهريور 1392 - 19:16

العالم - وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب براي اثبات اتهام به دمشق در خصوص استفاده از سلاح شيميايي هیچ مدرکی دراختیار ندارد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، " سرگئی لاوروف " با اشاره به افزایش اتهام های غرب به سوریه خاطرنشان کرد که دولت سوريه با توجه به شرایط نظامي و همچنین به لحاظ سياسي نیازی به استفاده از سلاح شيميايي ندارد.

وی در عین حال گفت: فكر اينكه تخريب زيرساخت هاي ارتش سوريه، جنگ داخلي را به پايان مي رساند، وهم وخيالي بيش نيست.

لاوروف با تاکید بر این که جامعه بين الملل بايد در گفتگو براي حل بحرانها سهيم شود، خاطرنشان کرد: جان كري وزیر امور خارجه آمریکا ، وعده داده است تا دلايل روسيه را در خصوص اوضاع سوریه بار ديگر بررسي كند و در روزهاي آتي با من تماس بگيرد.

راهبرد آمریکا درقبال بحران سوریه مشخص نیست

وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که راهبرد آمريكا در باره دخالت در بحران سوريه روشن نيست، افزود: دخالت غرب هیچگاه منجر به ثبات در عراق و ليبي نشد.

وی گفت: پس از آنچه كه در عراق وليبي روي داد به سختي مي توان انگيزه هاي غرب براي دخالت در سوريه را درك كرد.

لاوروف تصریح کرد که كارشناسان بين المللي نمي توانند طرفي كه از سلاح شيميايي در سوريه استفاده كرده را تعيين كنند و بايد يك تحقيق منطقي در اين خصوص صورت گيرد و نیز شوراي امنيت منبع استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را مشخص کند.

دلیلی ندارد سوریه در شرایط کنونی از سلاح شیمیایی استفاده کند

وی گفت: ما بر درستی و صحت انتشار تصاويري كه به استفاده از سلاح شيميايي در سوريه اشاره مي كنند، شك و ترديد داريم . دليلي ندارد كه دولت سوريه در اين شرايط بخواهد از سلاح شيميايي استفاده كند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که برخي طرفها برای به تسليم واداشتن دولت سوريه يا تغيير نظام این کشور با استفاده از زور، در صدد تشديد اوضاع سوریه هستند.

ایران باید در گفتگوهای سوریه شرکت کند

لاوروف خاطرنشان کرد: ايران نقشي اساسي در سوريه ايفا مي كند و بر همه طرفها تاثير گذار است و بايد در گفتگوها حاضر باشد.

وی افزود: به همتاي آمريكايي خود تاكيد كردم كه هيچ راه حلي براي بحران سوريه وجود ندارد مگر از طريق كنفرانس ژنو و این در حالی است که مخالفان سوريه بر خلاف دولت این کشور، براي مشاركت در كنفرانس ژنو2 اعلام آمادگی نکردند بلکه حصول يك توازن نظامي را شرط مشاركت در گفتگو قرار دادند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: بايد از جانبداري در بحران سوریه دوري كنيم و اولويتهاي خود در منطقه مانند تروريسم و رسيدن سلاح به طرفهاي نامشروع را تعيين كنيم. وی افزود که در صورت دخالت نظامي غرب در سوريه، روسيه بر ضد هيچ طرفي وارد جنگ نخواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها