تناقض گویی کارشناسان امریکایی درباره حمله به سوریه

تناقض گویی کارشناسان امریکایی درباره حمله به سوریه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 10:01

يك كارشناس امريكايي گفت امريكا براي بعد از اسد هيچ گونه برنامه ریزی برای آینده سوریه ندارد از اين رو بعيد است كه به جنگ در اين كشور دامن بزند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسیا، كارشناسان و فرهيختگان آمريكايي كه مخالف سياست هاي دولت اوباما هستند از ترس از دست دادن مشاغل خود مخصوصاً اگر در موسسات تحت نفوذ لابي صهيونيستي مشغول به فعاليت باشند، نمي توانند به صورت علني اظهار نظر كنند.
در همين رابطه يكي از كارشناسان يكي از مراجع تصميم گيري در دولت اوبما ضمن ابراز تعجب از هياهوي دخالت گسترده امريكا در سوريه گفت: اقدام نظامي اسرائيل باعث شد برخي سعي كنند تا خودشان را به عنوان قهرمان و منجي كودكان از سلاح شيميايي مطرح كنند اما آنچه كه هم اكنون مطرح است كپي برداري از حملات اسرائيل به شكلي گسترده تر براي ترساندن اسد به منظور دست كشيدن از حمله نظامي عليه گروه های مسلح است .
وی با بیان اینکه هيچ برنامه نظامي يا سياسي براي فراهم كردن امكان اقدام نظامي فراتر از آنچه كه گفتم وجود ندارد و در هرصورت نه طرف روسي در قبال مساله سوريه تسليم واشنگتن خواهد شد و نه ايران از سرمايه گذاري هاي عظيم سياسي، انساني و مالي عمده اي كه در سوريه دارد چشم خواهد پوشيد و نمي توان تصور كرد كه به محض دخالت نظامي امريكا در سوريه، ايران از صحنه عقب نشيني كند.
وي افزود: برفرض اين كه اسد را سرنگون كنيم چه كسي براساس موازين داخلي سوريه در اين كشور حكومت خواهد كرد؟ تجربه هشت ساله امريكا در عراق كه با وجود مستقر كردن صدها هزار سرباز نتوانست القاعده را به طور قطعي شكست دهد و درحالي از اين كشور خارج شد كه هنوز بخش هاي وسيعي از عراق در دست تروريست ها بود.
اين منبع امريكايي ادامه داد: با اين اوصاف در سوريه وضع بسيار بدتر خواهد بود زيرا دخالت ما در آن در سطح و اندازه عراق نخواهد بود و دخالت امريكا در سوريه فقط به معناي دادن فرصت لازم به تشكيلات تندرو براي سلطه بر در اين كشور خواهد بود. علاوه بر اين واشنگتن هيچ تصوير فراگيري از حتي يك روز بعد از سقوط اسد ندارد و معارضان سوري هم ثابت كردند كه براي اداره كشور قابل اعتماد نيستند.
اظهارات این فرد در حالی مطرح می شود که یک مسوول وزارت دفاع امریکا تاکید کرد چندین ناوشکن متعلق به نیروی دریایی امریکا در دریای مدیترانه درحال آماده باش و منتظر دستور کاخ سفید برای حمله به سوریه هستند. وی افزود این ناوشکن ها قادرند همزمان با حمله به سوریه از اسرائیل نیز دفاع کنند.
این خبر همزمان با پایان دیدار مارتین دمپسی وزیر دفاع امریکا از اردن و برگزاری نشست مشترک با سران کشورهای غربی و عربی برای بررسی اوضاع سوریه منتشر می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها