تاسف روسیه از کارشکنی آمریکا برای نشست سوریه در لاهه

تاسف روسیه از کارشکنی آمریکا برای نشست سوریه در لاهه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 14:01

"گینادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا در به تاخیر انداختن نشست سوریه در لاهه ابراز تاسف کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گاتیلوف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت جای تاسف دارد هم پیمانان ما دیدار دوجانبه روسیه و آمریکا برای بررسی مساله برگزاری کنفرانس بین المللی درباره سوریه را لغو می کنند.
وی افزود: تلاش برای یافتن معیارهایی برای سازش سیاسی درسوریه بسیار مفید بود به ویژه اینکه فضای کنونی با تهدید به آغاز حملات نظامی کاملا متشنج است.
گفتنی است وزارت خارجه آمریکا چندی پیش درتاریخ  27 اگوست از به تاخیر افتادن دیدار نمایندگان روسیه و آمریکا در لاهه درباره زمینه سازی برای کنفرانس ژنو 2 و ادامه رایزنی ها در خصوص پاسخ به استفاده احتمالی از سلاح شیمیایی در سوریه خبر داد.
قرار بود نشستی روز چهارشنبه در لاهه میان هیات آمریکایی شامل ویندی شرمن، معاون وزارت‌خارجه آمريکا در امور سياسي، و رابرت فورد سفیر امریکا در سوریه و هیات روس شامل گینادی گاتیلوف و میخائیل بوگدانوف معاونان وزارت خارجه روسیه برگزارشود.
یک مسئول بلند پایه  وزارت خارجه آمریکا نیزگفت: این نشست با توجه به رایزنی های کنونی درباره نشان دادن واکنش مناسب به حمله با سلاح شیمیایی در سوریه در تاریخ 21 اگوست ،لغوشد.
این مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد : با همپیمانان روسی خود زمان جدیدی را برای نشست تعیین خواهیم کرد زیرا حمله با سلاح شیمیایی به یافتن یک راهکار سیاسی گسترده و دائمی برای پایان دادن به بحران سوریه نیاز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها