هشدار مقام سابق سوریه به آتش بیاران معرکه

شعله های جنگ هم پیمانان آمریکا را خواهد سوزاند

شعله های جنگ هم پیمانان آمریکا را خواهد سوزاند
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 16:25

دمشق (العالم)- معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: سوریه امتداد محور مقاومت ومحلی برای تامین امنیت استراتژیک روسیه است.

"خلف المفتاح" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم از کشورهای منطقه که مشوق حمله به سوریه هستند، خواست از این امر دست بردارند زیرا پس لرزه های حمله آمریکا به سوریه آنان را نیز فرا خواهد گرفت.
وی افزود: آمریکا در صورت حمله به سوریه ، جبهه گسترده ای در منطقه خواهد گشود زیرا دومین مرحله طرح آنان هدف قرار دادن همه گروههای مقاومت خواهد بود.
مفتاح با بیان این که باید با مقابله گسترده و واکنش قدرتمند هرگونه حمله آمریکا به سوریه را پاسخ گفت، افزود: موضع روسیه و ایران حایز اهمیت است و یکی ازعوامل مهم درتصمیم گیری های آمریکا درقبال سوریه به شمار می رود.
معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: سوریه امتداد محور مقاومت است و اظهارات مقامات ایرانی و روسیه در این راستا کاملا مشخص است. 
وی به اظهارات یک ماه پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اشاره کرد که گفته است "امنیت استراتژیک روسیه در گرو امنیت سوریه است" و افزود: روسیه اجازه نخواهد داد که توازن قوای بین المللی برهم بخورد.
مفتاح تصریح کرد:کشورهایی مانند عربستان و ترکیه که آمریکا را برای حمله به سوریه تحریک می کنند، هرگز از پس لرزه های این حمله مصون نخواهند ماند و به خوبی می دانند در مرحله مقابله قرار خواهند گرفت.
وی گفت: این کشورها باید بدانند اگر درگیری آغاز شود فقط پشت مرزهای سوریه محصور نخواهد ماند، بنابراین باید از این تحریکات دست بردارند زیرا آمریکا هنگام تصمیم گیری، ملاحظات روسیه و کشورهای بزرگ را مد نظر قرار خواهد داد و به تمایلات سیاستمدارانی مانند اردوغان یا شاه عربستان یا بندر بن سلطان، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان، توجهی نخواهد کرد.
مفتاح افزود: سخن گفتن از حمله یک چیز است و تصمیم به حمله چیز دیگری است که هزینه گزافی نیز دارد.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا با حمله به سوریه خود را به خطر نخواهد انداخت زیرا می داند منطقه با نابودی کامل مواجه خواهد شد و شاید واشنگتن را به وادی بیاندازد که پایانی برای آن متصور نباشد.

پربیننده ترین خبرها