ساعت صفر برای حمله به سوریه

ساعت صفر برای حمله به سوریه
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 22:46

العالم - شبکه تلویزیونی آمریکایی از تعیین تاریخ برای حمله به سوریه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه "ان بی سی" آمریکا امروز اعلام کرد که این کشور احتمالا پنجشنبه این هفته به سوریه حمله می کند.
این شبکه به نقل از مسئولان ارشد آمریکایی بدون اشاره به نام آنها، تأکید کرد که این حمله 3 روز طول می کشد و به مناطق خاصی محدود می شود.

افزایش تهدیدها در کنار گمانه زنی ها در خصوص حمله نظامی غرب به سوریه، درحالی است که فقط چند روز از ورود بازرسان سازمان ملل به این کشور برای تحقیق درمورد حملات شیمیایی می گذرد .

همزمان با ورود این بازرسان، حامیان گروه های مسلح با هماهنگی رسانه های وابسته خبرهایی را در خصوص حمله شیمیایی نزدیک دمشق منتشر کردند.

درحالیکه هنوز هیچ گزارشی از سوی بازرسان سازمان ملل درمورد این ادعاها منتشر نشده و دولت سوریه نیز موافقت خود را با ورود بازرسان به منطقه مورد ادعا اعلام کرده، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها حملات رسانه ای و فشارهای سیاسی گسترده ای را به هدف تحریک افکار عمومی برای آغاز اقدام نظامی گسترده علیه سوریه به کار گرفته اند.

به عقیده ناظران، با توجه به اینکه مخالفان مسلح با وجود پشتیبانی گسترده مالی، لجستیکی و تسلیحاتی نتوانسته اند نظام سوریه را به دلیل حمایتهای مردمی و ارتش از این نظام سرنگون کنند، اکنون غرب در تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه است؛ ماجرایی که به بهانه تراشی های قبلی برای حمله به عراق شباهت بسیاری دارد.

در همین راستا "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا در حالی از آمادگی این کشور برای حمله به سوریه خبر داده است که سوریه وعده داده با اقدامات غافلگیرانه از خود در برابر هر حمله ای دفاع خواهد کرد.

روسیه نیز هشدار داده که هر حمله ای به سوریه عواقب مصیبت باری در منطقه خواهد داشت.

امروز رزمناو "گتیسبرگ" که ناو هواپیمابر "یو اس اس ترومن" را همراهی می کند از تنگه جبل الطارق گذشت و این دو کشتی جنگی به مقصد خود در دریای مدیترانه نزدیکتر شدند تا به دیگر شناورهای جنگی آمریکایی و انگلیسی در منطقه بپیوندند. سران نظامی این دو کشور از آمادگی نظامی برای حمله به سوریه خبر داده اند و کارشناسان می گویند به احتمال زیاد حمله نظامی از دریا به سوریه انجام خواهد شد.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پیش مدعی شد "هیچ شکی نیست که دولت سوریه حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته به حومه دمشق را انجام داده است"؛ دقیقا این اظهارات را پیش از این نیز "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس گفته بود.

"چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا در برونئی گفت: ما آماده ایم، و تجهیزات خود را به منطقه اعزام کردیم و منتظریم تا طبق فرمان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اقدام کنیم.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع ارشد در دولت اوباما گفته است: چنین اقدامی بیش از 2 روز طول نخواهد کشید و در این عملیات از موشک و بمب افکن های دور برد استفاده خواهد شد.

وی افزود: در این حمله تاسیسات نظامی ای که حتی با برنامه شیمیایی سوریه هم مرتبط نباشند هدف قرار خواهد گرفت.

در پاریس "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که حمایت های نظامی از مخالفان سوری را افزایش خواهد داد.

در انگلیس نیز "دیوید کامرون" نخست وزیر این کشور از نمایندگان پارلمان که در تعطیلات تابستانی به سر می برند خواست به مجلس بازگردند تا بحران سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

"نیک کلگ" معاون کامرون نیز اگرچه گفت انگلیس دنبال براندازی نظام سوریه نیست، اما تاکید کرد کشورش به آنچه که فکر می کند پاسخی جدی به سوریه است.

"احمد رمضان" از مقامات ارشد ائتلاف مخالفان سوریه گفته است که حمله نظامی غرب به این کشور در روزهای آتی انجام خواهد شد. 

رمضان افزود: درباره اهداف حمله به سوریه با "ارتش آزاد" سوریه مشورت شده است.

رمضان می گوید: این اهداف شامل فرودگاه ها، پایگاه های نظامی و زرادخانه های ارتش خواهند بود.

پربیننده ترین خبرها