اعضای ناتو هم مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند

اعضای ناتو هم مخالف دخالت نظامی در سوریه هستند
جمعه 8 شهريور 1392 - 17:30

اگر کشورهای حامی مداخله در آمریکا فکر می کردند که فقط دوستان سوریه مخالف حمله به سوریه هستند، امروز باید در مورد مخالفت متحدان خود نیز فکری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که مجلس عوام انگلیس روز پنج شنبه دیوید کامرون نخست وزیر جنگ طلب این کشور را بی اعتبار کرد و طرح وی برای حمله به سوریه را ناکام گذاشت، در میان اعضای پیمان نظامی ناتو بسیاری از کشورها مخالف هر گونه ماجراجویی در سوریه هستند.

در این میان خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از یک یک منبع آگاه در بروکسل گزارش داد که 12 کشور عضو ناتو اعلام کردند که با تمامی اشکال مشارکت در عملیات نظامی علیه سوریه به شکل خودسرانه و بدون موافقت شورای امنیت مخالف هستند.

وی بدون نام بردن از این کشورها، افزود: پیامدهای دخالت نظامی در سوریه به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست و به احتمال زیاد پیروزی مخالفان سوریه به بازگشت طولانی مدت صلح در سوریه نمی‌انجامد.

کشور آلمان به عنوان یکی از اعضای اصلی و قدرتمند عضو ناتو، مخالفت خود را با هرگونه دخالت در سوریه اعلام کرده بود. به این کشورها باید کشورهای حوزه اسکاندیناوی و کانادا را هم افزود که معتقد هستند راهکار سیاسی در سوریه باید در پیش گرفته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها