طرح حمله به دمشق و تسلط اطلاعاتی سوریه بر مخالفان

طرح حمله به دمشق و تسلط اطلاعاتی سوریه بر مخالفان
جمعه 8 شهريور 1392 - 21:38

اطلاعات به دست آمده از حمله نظامی احتمالی به سوریه، حاکی از آن که مهاجمان قصد دارند، پایتخت این کشور را از طریق حمله زمینی، همزمان با موشک باران این شهر، اشغال کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این اطلاعات، کشورهای غربی درصدد آن هستند تا سه هزار افسر و سرباز از مخالفان دولت بشار اسد - که توسط نیروهای ویژه آمریکا در نیروی دریایی این کشور در اردن آموزش دیده اند - را با خودروها و زره پوش هایی که به آنها داده اند، عازم دمشق کنند، تا تحت پوشش آتش موشک های آمریکایی توماهوک، دولت بشار اسد را سرنگون کنند.

به گزارش خبرگزاری آسیا، در این میان، ارتش سوریه که از نقشه دشمنان برضد دمشق آگاه شده است، تدابیر گسترده ای را به کار بست که راه هرگونه نفوذ به پایتخت را می گیرد و در همین راستا حملاتی شکافنده را به خطوط عناصر مسلح در مناطق غوطه انجام داد و سلطه کامل بر حومه و ریف دمشق را - به هر قیمت ممکن - در دستور کار قرار داد.

این اطلاعات مهم زمانی به دست آمده است که شرایطی خاکستری بر احتمال حمله نظامی آمریکا برضد سوریه حاکم است، به ویژه پس از آنکه آمریکا هم پیمان مهم و همیشه همراه خود، انگلیس را از دست داد و پارلمان این کشور، دولت را از مشارکت در حمله نظامی به سوریه بازداشت.

در همین چارچوب، اطلاعات رسانه ای از احتمال اقدام یکجانبه آمریکا بر ضد سوریه خبر دادند. این سناریو پس از آن مطرح شد که کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در این زمینه بر اساس منافع آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد و توجهی به مخالفت مجلس عوام انگلیس و همچنین توجهی به مجوز سازمان ملل برای حمله به سوریه نخواهد کرد.

پیش از این، مسئولان آمریکایی گفته بودند که اوباما در صورت لزوم، یکجانبه تصمیم خواهد گرفت، اما اکنون با مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت این کشور در حمله به سوریه که تاثیر به سزایی بر ناتو گذاشت، در برابر عمل انجام شده قرار گرفته است و شاید مجبور به اتخاذ این تصمیم شود.

سناریوی تصرف دمشق که با اعزام صدها زره پوش ارتش عربستان و اردن به مرزهای نزدیک سوریه قرار بود عملی شود، در واقع تکمیل کننده همان طرح قدیمی است که تا زمانی که دمشق در کنترل دولت باشد، مخالفان شکست خورده می باشند، صورت می گیرد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها