تظاهرات عراقیها دراعتراض به طرح حمله به سوریه

شنبه 9 شهريور 1392 - 09:15

هزاران عراقی در اعتراض به تشدید فشارهای بین المللی برای حمله نظامی به سوریه تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز (جمعه) هزاران عراقی در استان نجف اشرف در اعتراض به طرح حمله نظامی به سوریه تظاهرات کردند و شعارهایی علیه سیاست های آمریکا در منطقه سردادند.

این تظاهرات بعد از نماز جمعه در مسجد "کوفه" و به درخواست خطیب مسجد برگزار شد.

معترضان با دردست داشتن پلاکاردهایی تجاوز احتمالی آمریکا علیه سوریه را محکوم کردند.

"چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرده در صورت صدور فرمان از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ، این کشور برای حمله نظامی به سوریه آماده است.  

آمریکا قصد دارد به بهانه استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی به این کشور حمله کند.

تشدید فشارها و تبلیغات غرب برای توجیه افکار عمومی جهت حمله نظامی به سوریه در حالی است که هنوز گزارشی از سوی بازرسان سازمان ملل متحد در خصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق منتشر نشده است.

به عقیده ناظران، با توجه به اینکه مخالفان مسلح با وجود پشتیبانی گسترده مالی، لجستیکی و تسلیحاتی نتوانسته اند نظام سوریه را به دلیل حمایتهای مردمی و ارتش از این نظام سرنگون کنند، اکنون غرب در تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه است؛ ماجرایی که یاد آور بهانه تراشی های قبلی برای حمله به عراق است؛ جنگی که به بهانه نابود کردن سلاح کشتار جمعی در عراق آغاز شد و سرانجام چند سال بعد از لشکر کشی به این کشور و کشتار شمار بسیاری از مردم، اعلام شد که گزارشها در خصوص این سلاح اشتباه بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها