سلاح های شیمیایی از کجا به سوریه رسیده

سلاح های شیمیایی از کجا به سوریه رسیده
شنبه 9 شهريور 1392 - 14:01

عربستان سعودی سلاح شیمیایی در اختیار افراد مسلح در سوریه قرار داده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری اسوشیتدپرس فاش کرد: استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه غوطه شرقی که به کشته شدن حدود 800 نفر منجر شد و قدرتهای غربی نظام سوریه را به استفاده از آن متهم کردند، ناشی از سوء استفاده افراد مسلح از موادی بود که عربستان سعودی در اختیار آنها قرار داده بود. 

"دیل کفالیک" خبرنگار اسوشیتد پرس در خبری تأکید کرد: "برخی افراد مسلح از طریق بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سلاح شیمیایی دریافت کردند و آنها بودند که این حمله را انجام دادند."

این خبرنگار به نقل از افراد مسلح گفت: "آنها به طور صحیح نحوه استفاده از سلاح شیمیایی را آموزش ندیده اند و به نظر می رسد قرار بود این سلاح به گروه القاعده شاخه جبهه النصره در سوریه داده شود."

انتشار این خبر درحالی است که برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا و حامیان منطقه ای عناصر مسلح و تروریستها از حدود یک هفته قبل تبلیغات گسترده ای را به هدف آماده سازی افکار عمومی برای حمله نظامی به سوریه آغاز کرده اند.

همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی تروریستها به منطقه "خان العسل"، برخی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه ای آنها مدعی شدند که سوریه در حومه دمشق از سلاح شیمیایی اسستفاده کرده است.

در پی این خبرسازی ها، دولت سوریه با درخواست بازرسان برای بازدید از منطقه مورد ادعا موافقت کرد. بازرسان امروز پس از پایان تحقیقات و نمونه برداری، دمشق را ترک کردند و قرار است حدود دو هفته دیگر نتیجه این تحقیقات اعلام شود.

پربیننده ترین خبرها