خط قرمز تونسی ها در سوریه

خط قرمز تونسی ها در سوریه
شنبه 9 شهريور 1392 - 12:22

العالم، تونس - سیاستمداران تونسی تهدیدهای غرب برای حمله نظامی به سوریه را محکوم کرده و خواستار اتحاد اعراب و موضع گیری در قبال حمله به سوریه شدند.

"منجی الرحوی" نماینده "جبهه خلق" در مجلس موسسان تونس روز شنبه به خبرنگار العالم گفت: ما درباره پیامدهای دخالت مستقیم در سوریه هشدار می دهیم و معتقدیم حمله به سوریه توطئه ای برای تجزیه این کشور بر اساس مسائل قبیله ای است.

"فواد ثامر" از اعضای مجلس موسسان تونس تأکید کرد: حمله به سوریه خط قرمز است و باید همه سیاستمداران و همه کشورهای عربی برای اولین بار در تاریخ با اتخاذ موضعی قاطعانه علیه تجاوز به سوریه متحد شوند.

وی تاکید کرد: از نظر تونسی ها امنیت سوریه امنیت کل اعراب است.  

"مراد العمدونی" سخنگوی جنبش جریان مردمی تونس نیز در مصاحبه با شبکه العالم خاطرنشان کرد: کشورهای هدف، نظام هایی هستند که با طرح صهیونیستی امپریالیستی در منطقه مقابله می کنند. به همین علت ما از مقاومت ملت سوریه حمایت می کنیم.

مخالفت های جهانی با حمله به سوریه، باعث شده تا باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که برای حمله به سوریه حتی در دریای مدیترانه نیرو مستقر کرده، در تصمیم گیری دچار آشفتگی شود. مخالفت پارلمان انگلیس با مشارکت ارتش این کشور در جنگ، با تردید آلمان، کانادا و ترکیه مواجه شده است. فرانسه که پیشتر با حمله نظامی علیه سوریه موافقت کرده بود امروز خواستار دادن زمان بیشتر به بازرسان سازمان ملل شد.در ترکیه مخالفان دولت اردوغان اعلام کردند پارلمان این کشور به دولت برای مداخله نظامی در سوریه مجوز نخواهند داد.

-30-17:55 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها