تظاهرات ضد جنگ در انگلیس ادامه دارد

تظاهرات ضد جنگ در انگلیس ادامه دارد
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 20:12

العالم، لندن - فعالان ضد جنگ در لندن می گویند، همانگونه که توانستیم انگلیس را از مشارکت در جنگ سوریه بازداریم، تا منصرف شدن آمریکایی ها به تظاهرات خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در تظاهرات ضد جنگ در لندن که طیف های گسترده ای از مردم انگلیس و مهاجران کشورهای عربی و اسلامی مقیم در آن شرکت کرده بودند، فعالان ضد جنگ تاکید کردند اجازه نخواهند داد کشوری دیگرهمانند عراق قربانی حمله نظامی بر اساس اخبار دروغین شود.

فعالان ضد جنگ انگلیسی بر این باورند که همانگونه که توانستند نخست وزیر این کشور را از مشارکت در جنگ سوریه بازدارند، خواهند توانست با ادامه تظاهرات و افزایش فشارها، باراک اوباما رئیس جمهورآمریکا را نیز از حمله به سوریه منصرف کنند.

"کریس نینهام" هماهنگ کننده رسانه ای ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" به خبرنگار العالم در لندن گفت: ما توانستیم با تحریک آرای عمومی در انگلیس، قدرت خود را برای تغییر تصمیم سیاستمداران نشان دهیم.اما  در آمریکا با وجود مخالفت اکثر مردم این کشور با جنگ سوریه، هنوز بحث و جدل درباره جنگ در کنگره ادامه دارد و فرصتی برای ما ایجاد شده است تا با ادامه تظاهرات خود بتوانیم با فزایش فشار بر واشنگتن و متحدانش، از این اقدام جنون آمیز جلوگیری کنیم.

فعالان ضد جنگ با عبور از مقابل مقر نخست وزیری و پارلمان بریتانیا این پیام را منتقل کردند که افروختن آتش جنگی دیگر در خاورمیانه به بهانه های دروغین را نخواهند پذیرفت و سوریه نباید مانند عراق به بهانه وجود سلاح شیمیایی مورد حمله قرار گیرد.

"اندرو ماری" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با العالم ضمن تاکید بر اینکه اوباما و سران بسیاری از کشورهای جنگ طلب نماینده واقعی ملت های خود نیستند، افزود: مردم فرانسه و آمریکا مخالف جنگ هستند، بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم که در آتش جنگ می دمند، کشورهای دموکراتی نیستند و تنها به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه هستند.

این فعالان با اعلام اینکه حمله به سوریه تمام منطقه را درگیر جنگ خواهد کرد، خواستار اتخاذ راه حل سیاسی برای پایان دادن به این بحران شدند.

"تونی بن" وزیر و نماینده پیشین پارلمان بریتانیا نیز در گفتگو با العالم با تاکید بر اینکه جنگ هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ گفت: اگر قدرت های غربی وارد جنگ سوریه شوند، راه برای کشته شدن هزاران انسان بی گناه گشوده خواهد شد.

 

پربیننده ترین خبرها