حمله به سوریه باعث تضعیف این کشور نخواهد شد

حمله به سوریه باعث تضعیف این کشور نخواهد شد
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 13:14

محافل سیاسی آگاه به پایگاه خبری المنار فلسطین گفتند به تاخیر افتادن تجاوز آمریکایی - عربی - ترکی - اروپایی علیه سوریه به معنای چشم پوشی از اجرای آن نیست بلکه هرگونه حمله به سوریه، کشور سوریه و رهبری آن را تضعیف نخواهد کرد بلکه آن را قویتر خواهد کرد و این تاثیر معکوس ناشی از سیاست غلط آمریکا از بیش از دو سال و نیم از آغاز بحران سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این محافل معتقدند اسرائیل باید برای همزیستی با واقعیت وجود یک کشور هسته ای جدید در خاورمیانه یعنی ایران آماده شود و آمریکا و دیگران تمایل ندارند با چنین محوری وارد ماجراجویی نظامی شوند و واقعیت وجود یک کشور قدرتمند در منطقه کم کم به بخشی از واقعیت در خاورمیانه تبدیل شده است.

این محافل سیاسی افزودند آمریکا به زودی مجبور خواهد شد به منظور تضمین منافع خود و حل بحران هایی که از آنها در خاورمیانه رنج می برد با روسیه سازش و با ایران برای حل این بحران ها تعامل کند و این بدان معناست که منطقه بعد از کاهش مستمر نقش ترکیه در منطقه که در لبه پرتگاه و سقوط قرار گرفته است و همچنین ناپدید شدن قریب الوقوع نقش عربستان، واقعیت جدیدی پیش رو دارد. به عبارت دیگر،عربستان در راس کشورهایی خواهد بود که بهای تغییر اوضاع را به گونه ای پرداخت خواهند کرد که برای آمریکا و کشورهای غربی مناسب نیست. همچنین برخی کشورها در منطقه به نوعی به شدت درگیر بحران سوریه شده اند و به زودی نتیجه ویرانی را که به بارآورده اند، خواهند دید.

در ادامه این مطلب آمده است عربستان مجبور خواهد شد بین سازش با کشورهای نوظهور عراق، ایران، سوریه و محور روسیه و نزدیک شدن بیش از پیش به اسرائیل برای مقابله با ایران قدرتمند و هم پیمانان آن در منطقه، یکی را انتخاب کند. 
 

 

پربیننده ترین خبرها